Tråd: Våt iPad
View Single Post
Sitat av Fleff Vis innlegg
Jeg personlig hadde aldri latt en lukket enhet med vannskade ligge til tørk.
De siste årene jeg har reparert alt mellom himmel og jord som har fått vannskade så har jeg åpnet det skikkelig, koblet av batteriet og kontakter, evt renset enheten dersom det ikke er ren væske som er årsaken.

Deretter kan tørkingen begynne, jeg prøver alltid å få tørket raskest mulig, men ikke nødvendigvis varmest mulig, selv om stekeovn på lav temperatur er et godt alternativ.

Jeg ser svært få følgeskader ved en slik fremgangsmåte, og om det er noen følgeskader så pleier det å være flekker(spor etter vann) mellom skjermen, selv om jeg ser noen enheter er mer utsatt enn andre på akkurat dette. Dette er også en klassiker dersom du har brukt trykkluft, vil sterkt fraråde dette.

Ved stekeovn pleier jeg å bruke 60-70 grader i ca 25 minutter om gangen, må gjerne 2-3 ganger til.
Vet noen bruker høyere temperaturer, opptil 90c, men det er fort gjort å warpe plastikk, ramme feks. Evt kan klister fra komponenter løsne.
Nå vet jeg ikke hvor godt batteriet liker å bli utsatt for dette hvis du ikke har planer om å ta det ut, men dersom du får til en vellykket tørking, så er batteriet noe jeg ville vurdert å bytte. Et slikt batteri kan gjøre mye skade hvis det bestemmer seg for det
Vis hele sitatet...
Litt stress å gjøre dette med en ipad da, må bytte glass for å få åpnet den (du skal være veldig forsiktig om du får av glasset uten å sprekke det).

Hvillen ipad er det? Har det høljet ned eller snakker vi om litt fukt?
Det er ikke mange steder vannet kan trenge inn på en ipad så hvis du er heldig så har det ikke skjedd noe alvorlig.