Tråd: 200.000kr
View Single Post
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
15% av kjøpesum trenger du i egenkapital.
Vis hele sitatet...
Så må en jo ikke glemme evne til å betjene lånet. Hvis TS bruker 3år på å spare opp 200 000kr når h*n bor hjemme, hvor jeg regner med at bokostnadene er veldig lave, så sliter jeg med å se at h*n faktisk klarer å betjene ett lån. Greit at en har pådratt seg faste utgifter, da har en jo feilprioritert litt, men så mange faste utgifter kan en ikke ha når en har ett lån i tankene.

Når en handler en melk i butikken sitter ikke butikken igjen med 100% i fortjeneste og bonden, meieriet, sjåførene osv får 0kr. Dette er jo basice ting en burde vite.

Noe forøvrig TS ellers i tråden viser er økonomisk umodenhet. Det er jo ingen skam, vi har jo alle vært der. Men som nevnt tidligere i tråden får en bare ikke 200 000kr i løpet av natten. Det tar noe tid, uansett hvor mye en har lyst å flytte med en gang eller ei.

Sitat av Nøddy Vis innlegg
Lol, trodde du jeg skulle tigge til meg 200 tusen
Vis hele sitatet...
Er det ikke det du praktisk talt gjør her da? Du spør om noen har en ide på hvordan en kan skaffe 200 000kr fort, slik at du kan gjøre det i stedet for den andre personen?

Helt innerst inne, hvis det var så enkelt tror du noen virkelig hadde gitt fra seg gullgruven til deg?
Sist endret av Jens1; 12. mai 2022 kl. 22:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.