View Single Post
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
89
Ikke lest tråden så grundig siden du lagde den. Sto da oppi noe lignende selv og kjente ikke jeg var i posisjon til å gi deg et hensiktsmessig råd.

Ble også dumpa over natten tidligere i sommer, har barn og hus sammen. Plutselig var jeg alene, bostedsløs, blakk og arbeidsledig (nettopp ferdig med bachelor uten jobb på vent). Jeg føler med deg og har nok kjent på mange av de samme følelsene. Helt på bånn, svikta, forvirret. Det er jævlig, det er ikke vits å kamuflere det som noe annet.

Heldigvis blir det bedre, før det går over. Vend blikket ut mot verden, og se bort fra den forferdelige situasjonen du står i, men samtidig - på samme måte som en sprekk, er det også noe å lære av det å ha det vondt. Prøv å ikke distrahert deg selv med usunne vaner, men heller reflektere rundt følelsene du har. Prøv å ikke reflektere for mye over hva som gikk galt, for det har allerede skjedd og makten for å bli sammen igjen ligger hos henne.

Vær snill med kroppen og hodet ditt, det er som vaselin i denne tiden. Prøv å få nok søvn, riktig og nok mat, frisk luft og en samtalepartner. Finn 3 ting du er takknemlig for imorgen, si fine ting om det selv, oppretthold den personlige hygienen, ha en fritidsaktivitet, bruk det sosiale nettverket ditt.

Skulle så gjerne vært en god kamerat for deg i denne tiden, men vi er mange her som bryr oss om deg. Glad du fikk huset 🙂