View Single Post
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Takk for støtte folkens, jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg deler dette her. Det er vel en del av en prosess og å få utløp for noe.

Det er jo selvfølgelig mye jeg kunne gjort bedre og annerledes, men det blir så meningsløst å dvele over det nå. Det er så vondt å drømme om henne, hun var alt for meg. Nå er ikke jeg alt for henne lengre. Alt blir så tomt og meningsløst.

Jeg vet det kommer til å gå bra og jeg vet det finnes andre. Men jeg har aldri villet det. For å sitere Bruce Springseen: is a dream lie if it don’t come true, or is it something worse?
Vis hele sitatet...
Å sette ord på vonde tanker og følelser bidrar til at du reflekterer rundt det og blir kjent med det som er sårt og vanskelig, og det kan hjelpe deg å finne gode metoder å takle følelsene på. Du maler, og det er kjempe bra. I stedet for å ruse deg og drikke deg dritings annenhver dag, så gjør du noe som er sunt for din mentale helse. Det står det respekt av.

Det er en kjent sak i samfunnet vårt at menn ikke alltid er så flinke til å sette ord på følelsene sine og snakke om problemene. Kanskje de ikke vet hvilke ord de skal bruke, kanskje de ikke kjenner til trygge arenaer hvor de kan uttrykke seg, men du velger å gjøre det her, og det syns jeg er så utrolig bra. Om du har en venn eller familiemedlem som du kan snakke med, så råder jeg deg til å prøve det også. Å ventilere, klage, gråte og slikt er viktig når man sliter med kjærlighetssorg. Og ikke minst det å ha tålmodighet, for det kommer til å ta tid. Men det er viktig at du etter hvert innstiller deg mentalt på at du må komme deg videre, og ikke bruker for lang tid til å dvele over fortiden og bruddet. Men siden dette er ganske ferskt, så er ikke det relevant akkurat nå, kanskje. Det må du kjenne på selv.