View Single Post
Trådstarter
66
Sitat av heartslava Vis innlegg
DU har en indre kraft du ikke har fått kontakt med, en kraft så sterk at den høvler depresjoner og alt annet møkk vekk. Du trenger å finne ut hvem du er, hva du trenger for å få dagene til å rundt.

Det beste er å ha folk du kan stole på, for meg var dette en stor faktor. Jeg snakket aldri om personlige helt nærliggende ting; men tanken på at jeg kunne det var nok til å holde ryggen rak.

Nå også er det folk jeg kan støtte meg på i dårlige perioder, for livet er faktisk ikke en dans på roser- det er faktisk forbanna jævlig til tider og det er da man må ha styrke til å pushe tilbake. Denne styrken kan du få igjennom mange ting og KUN du vet dette.

Skal ikke svartmale psykologtimer helt, gikk selv til noen sånne. Kanskje jeg ble litt reflektert, men de harde dagene da det ikke er hjelp og få er det deg selv du må stole på.

Det er flere tusen unge mennesker med samme problemstilling som deg, du er i en sårbar alder der ALT teller inn og regnestykkene gjøres opp. Disse regnestykkene for helse og velvære kan du påvirke selv.

Du kan også sakte men sikkert bygge deg opp psykisk, dette krever en del men når du har gjort det kan du flytte fjell.

Idrett er jo en fantastisk ting. Ikke bare blir du integrert blant andre men det er positivt på alle andre fronter også. Kunne du tenke deg å gjenoppta noe?

Skrive dagbok er ikke bare for små jenter, dette er faktisk ganske lurt. Da kan du eventuelt se mønster og andre ting lettere.

Jeg får motivasjon av fotball fordi jeg er overdrevent interessert, bare det å vite at det er landslagspause nå til helga skjærer i sjelen. Nå klarer jeg ikke lenger (eller har mista evnen for øyeblikket) å bli forelska, men jeg husker denne kraften. Den er helt INSANE! Faen til krefter og energi man får fra dette. Var skuddsikker i flere uker.

Har alltid drevet med trening, dette overskuddet er det som holder meg gående nå. Ikke har jeg sixpack og flotte ben men det å kaste noen vekter rundt et par dager i uka er avgjørende.

Musikk, den sangen som beskriver akkurat hva du føler og tenker. Den man nesten ikke tør å spille mer en annenhver dag fordi man er redd for å bli lei.

Det jeg tror på og praktiserer hver dag. Jeg jobber med barn og sånn sett med dårlige dager (for det har vi alle faktisk, barnehagetante eller brannmann) så gjør åpenheten, gullordene og evenen til å gi blanke faen i 7,5 timer hver dag mye for den positive delen av sjelen.

Dette ble veldig rotete og skrevet mens magen er skrubbsulten, kaffen er kald og snusen renner nedover svelget. Kan gjerne gi deg råd på veien, fordi jeg har vært der selv og lært både på godt og vondt i mine 24 år. Send gjerne en PM!

heartslava.
Vis hele sitatet...
Jeg har startet med å jogge ute i skogen her hvor jeg bor. Det er deilig. Jeg håper dette er en midlertidig periode, jeg kan komme ut av, og alle rådene jeg får her kommer sikkert godt med. Takk