View Single Post
Hei.

En vennine av meg vurderer å bruke heroin som smertelindring. Hun har aldri tidligere brukt heroin. Vi har snakket litt om hvordan hun kan innta stoffet på en effektiv måte, samtidig som hun er tryggest mulig.

Den beste måten å oppnå smertelindring på er selvsagt å sette det intravenøst. Siden dette er gateheroin med ukjent styrke- og renhetsgrad, og det faktum at hun er 100% uerfaren md dette stoffet, er IV noe jeg fraråder på det sterkeste. Intranasalt er en mulighet, men jeg ser for meg at røyking er et bedre alternativ. Men for dere som har prøvd å røyke heroin før så vet dere at det er en aldri så liten kunst å få det skikkelig til.

Da er det ett alternativ igjen, og det intramuskulært (IM). Selv om jeg har relativt lang fartstid med heroin må jeg ærlig innrømme at jeg aldri har hverken sett eller hørt noen snakke om å sette heroin intramuskulært. Det er egentlig litt rart, for etter hva jeg klarer å finne ut om det på verdensveven virker det å ha ganske høy biotilgjengelighet intramuskulært sammenlignet med røyking (over 70%), samtidig som risikoen for overdose er drastisk redusert sammenlignet med intravenøst. Hvorfor hører man så lite om denne bruksmetoden?

Er det noen her på bruket som har erfaring med å bruke heroin intramuskulært? Jeg hadde satt stor pris på om dere isåfall kan dele erfaringer, lesestoff - alt av informasjon vil bli satt stor pris på.

Mvh.
Sist endret av Sjølvaste; 6. desember 2018 kl. 08:12.