View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nå er homofile reelt diskriminert og forfulgt. I store deler av verden blir de henrettet på grunn av legningen sin. I de fleste land får de ikke gifte seg. De utsettes for direkte diskriminering.

Å sammenligne hårfarge med homofili er derfor direkte tåpelig.
Vis hele sitatet...
Jeg vil langt ifra si at dette er en tåpelig sammenligning. Ikke vet jeg hvor du vokste opp, men fra min erfaring som rødhåret selv, så har jeg opplevd mye forutinntatthet og også hat, bare pågrunn av hårfargen jeg har.

Det er ikke til å komme vekk fra, at dette er noe som ligger dypt inne hos enkelte. Heldigvis vokser en del fra seg dette, spesielt når de f.eks. starter på universitet, men at det på lavere utdanningsnivå er et problem med unges holdninger til rødhårete, burde det være liten tvil om. Selvfølgelig, kan fint møte voksne folk som fremdeles sitter igjen med disse holdningene, men som voksen så er det enklere å unngå disse. Vil anta at homofile har det lignende.

At du kan dra fram at dette er en tåpelig sammenligning er tåpelig, det gjør det ikke stort bedre at du bruker argumentet med at de blir direkte forfulgt osv. i andre land, og derfor er verre. Skal ikke sette de to opp mot hverandre, fordi det ville vært idiotisk, men vil igjen få understreke at fra mitt perspektiv, så er det langt fra tåpelig å trekke en parallel her.