View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner til fortrengingen mange med ptsd må, men er ikke det mest på ting som vekker minner og assosiasjoner til traumene? Han er et IQ geni om jeg skal kalle det noe, mistolker ingen situasjoner er jævla skarp, men blir paranoid som de fleste andre når han har rusa seg for mye på ei helgekule.

Bare for å få det på det rene, jeg spør ikke om han er sosiopat eller noe annet. Jeg lurer på om de tinga jeg nevner henger sammen med det psykopatiske i hjernen, eller om det er noe helt annet akuratt det. Er nok ikke tvil om at fyren har huet fullt av traumer også
Vis hele sitatet...
Det meste henger sammen med kontroll. Har vi opplevd kontrolltap som liten, vil vi altid gjøre alt i vår makt for å ta kontroll som voksne. Dette gjelder ovenfor oss selv og ovenfor andre. Altid ta kontroll over situasjoner, muligens med makt og frykt. Sosiopater er eksperter på å ta kontroll over andres følelser, men mister besinnelsen hvis de føler på kontrolltap over sine egne følelser. Når noe uventet dukker opp. Noe som vedkomne ikke kan ta kontroll over.

Følelsen frykt blir regulert ned av sinne og raseri.

Hele livet har en sosiopat gått og analysert andre mennesker for å ha kontroll over situasjonen. Expert på området. En sosiopat hvet nesten altid hva du tenker og hva ditt neste trekk blir.

Når vedkomne ruser seg, mister han evnen til empati og kan strekke seg enda lenger for å oppnå kontroll.pluss at sansene og antagelser kan slå feil. Dermed en evig ond sirkel.

Jeg har vokst opp med en som fikk mye juling som liten og kan huske forskjellige måter han tok kontroll over meg på. Heldigvis var det ikke meg det gikk værst utover, men han kunne regelrett kontrollere virkeligheten til folk. Han kan det faktisk enda.