View Single Post
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Problemet er at det sender et veldig sterkt signal når staten viser at de ønsker å drepe noen. Det er nettopp slikt som avler opp flere borgere som begår enda mer grusomme handlinger. Holdningen til staten vil i større eller mindre grad smitte over til folket, og jeg tror det er sunt at vi har en stat som ønsker å beskytte menneskeliv uansett hva de har gjort.
Vis hele sitatet...
Ja, og f.eks. pedofili (som i faktiske overgrep mot pre-pubertale barn, ikke idiotene som ser på det nettet etc, folk som får seg ung-fitte eller en stakkarslig idiot som får unger til å putte hånda ned i buksa si) trenger sterke signal. Seksualitet er en viktig del av livet til mennesker, og overgrep kan ødelegge livet til 100% uskyldige barn som ikke har noen som helst forutsetninger for å bearbeide eller forhindre overgrepet. Spør du meg, så er ikke mord et sterkt nok signal; hadde det vært et lovforslag om å tillate tortur som straff for folk som er tatt på kamera med egne unger (som er rimelig ugjendrivelig bevis) så hadde jeg stemt for. Enkelt.
Sist endret av DumDiDum; 16. april 2010 kl. 23:47.