View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av simchris Vis innlegg
Mener du at man også kan åpne VeraCrypt volumer? Om dette er tilfellet så er jo VeraCrypt poengløst?
Vis hele sitatet...
Nei, men det er gode odds for metadata-lekkasjer med mindre programvara du bruker er spesifikt laga for å unngå det. T.d Word sprer om seg med kopier av ting du åpner.
Sitat av simchris Vis innlegg
Jeg har sett noen youtube videoer på BitLocker og lurer på et par ting, i og med at man krypterer disken inne i Windows, er det slik at BitLocker autentiseringen er avhengig av at du har Windows installert?
Vis hele sitatet...
Ja. Det funker kun på windows.
Sitat av simchris Vis innlegg
Isåfall, hva skjer dersom Windows-installasjonen har blitt korrupt? Dersom man setter den krypterte disken som en secondary disk på en annen PC med Windows installert, får man mulighet til å låse opp disken vha. BitLocker da?
Vis hele sitatet...
Ja, du vil ha ein recovery key.
Sitat av simchris Vis innlegg
Innebærer det noen risiko å kryptere hele disken mtp. datatap, eller er alt trygt sålenge man ikke surrer med passordet?
Vis hele sitatet...
Om du ikkje har ein backup er du jo uansett nesten garantert datatap uansett. Disker kreperer med jamne mellomrom.
Sitat av simchris Vis innlegg
Bruker du noe annet? Jeg må innrømme at jeg synes det er utrolig rart å høre at Microsoft står for den beste krypteringen,
Vis hele sitatet...
Kvifor ikkje? Dei er eit stort firma som kan bruke store ressurser på ei god løysing. Om den er best eller ikkje får andre vurdere, men den er antakeleg god nok.
Sist endret av vidarlo; 11. januar 2017 kl. 21:26.