View Single Post
Kan si meg enig i det. At det nettopp fordi det er ulovlig at dette kan medføre til problemer. Min største avhengighet selv er nettopp alkoholen og jeg tror ikke noen av de rus konsulentene mine jeg har hatt, aldri tar seg et glass eller drikker seg fulle. Men min erfaring med rus konsulenter er at de aldri snakker om eget rusbruk til sine "klienter". De er der mest for det praktiske og kan veilede deg i riktig retning. Skal dine erfaringer være ha noe nytte tror jeg ikke rus konsulent er riktige veien å gå. De fleste som bruker rus konsulenter vil at de skal ha et a-4 liv som mulig og kun konsentrere seg om dine problemer og kunne finne de rette instanser til å hjelpe deg.

Jeg vet ikke med andre, men jeg har aldri fått noe særlig personlig ut av en rus konsulent uten at de kan hjelpe deg rent praktisk. På rehabilitering derimot, der var de tidligere misbrukerne veldig kompetente og flinke. De viste selvfølgelig veldig mye om hvilken situasjon du var i osv. Men de alle hadde ikke brukt noe som helst på mange år. Om det er sant eller ei det vet jeg ikke, men jeg går god for det, fordi jeg tror at om de først hadde sprukket så hadde gått så langt at de etterhvert hadde mistet kontrollen. Fordi disse menneskene var de samme som du ser på gata nede ved gunerius 24/7.