View Single Post
Sitat av Zepur Vis innlegg
jeg her helt enig i at substanser burde legaliseres, på privat plan. I idretten er det en klart ødeleggende faktor.
Skal vi legalisere doping, vil de med tilgang til det beste dopet få klare fordeler, og det vil etterkvart ikke være noe poeng for andre nasjoner å drive med internasjonal idrett.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke helt hvordan dette skiller seg fra status quo?
På en god dag kan sport (alle grener jeg har sett til nå ihvertfall, fra sykling til fotball og tilbake) være middels interessent, og vanvittig langdrygt, uten at man setter seg inn i hvem man vil at skal vinne og får en tilhørighet og personlig engasjement i det som foregår, syntes jeg det er ganske kjedelig å se på. 3personshooter har noen vittige, og gode poeng, sport handler vel om å løpe/sykle/dra seg baklengs gjennom fuglekassa fortest, eller løfte tyngst, eller whatnot, og de beste (de vi får se på TV) doper seg uansett, i skjul. Å ha en åpen klasse av noe slag, ville ikke bare resultert i spennende sport/underholdning, men også innsikt i hvor langt det er mulig å strekke menneskekroppen. Se for deg Tour de France hvor alle syklistene hadde dopet seg (ikke så vanskelig kanskje), men hvor det også var lov å dra det latterlig langt, jeg ser rom for mye oppfinnsomhet, som insulinpumper med amfetamin etc, kunne blitt litt av et syn. Det ville blitt litt mer Animal Planet, og litt mindre TV2 sporten. Da ville alle ha muligheten til å stille rimelig likt ihvertfall.

Vær så vennlig å ikke tro at dette var et seriøst forslag, takk, det er en observasjon gjort av noen som knapt kunne brydd seg mindre om sport.