View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Interresant tema. Eufori vil jeg beskrive som at du kjenner kroppen pumpe en slags elektrisitet, en bølge, av velbehag og varme. Denne kan kjennes i bakgrunnen om man styrer på med noe, avhengig av dosering eller euforibringende situasjon selvsagt. Man kan "ignorere" følelsen ved å fokusere på noe annet, f.eks jobb. Men den vil prege humøret, krydre nå-livet ved å forsterke og bidra til velbehag, gode følelser og godt humør. Sterk eufori kjenner jeg sprer seg som en bølge fra hjerte og ut til beina. Dette kan oppstå naturlig og ikke bare med droger. For meg har den følelsen kommet en del ganger i livet naturlig, bl.a trening, når man har suksess med damer,
godt jobbtilbud, gambling, vinne i lotto, godt resultat på eksamen, sex, solskinnsdag, en perfekt dag etc.

Ved sterke stoffer og/eller høye doseringer blir det vanskelig å fokusere på noe annet, man bare lukker øynene og kjenner på den gode følelsen, og blir lost i denne. Alt annet forsvinner.

Så plutselig våkner man, brått tilbake i realiteten, den kalde verden, uten nåde.

Rent konkret er vel den nærmeste følelsen orgasme. Ikke selve orgasmen nødvendigvis, men kriblingen, varmen og følelsen av velbehag som oppstår i noen sekunder etterpå.