View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Finnes det ikke egne sentre som kun driver med søvnproblematikk? Hadde ringt dem, jeg.
Vis hele sitatet...
Det finnes sikkert mer egnede sentre. Jeg ble henvist til nevrolog hos hos et spesialistsenter på blant annet søvn.

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Nja. Hvis du ikke er en pillemisbruker selv så kan du ikke sammenlikne deg med skrekkhistoriene fra freak. Jeg syns derimot det er rart at du ble anbefalt noe med såpass lang halveringstid.
Vis hele sitatet...
Nei, men trenger også å kunne kjøre bil til stadighet. Og er også glad i å ta meg ei øl eller to på kvelden, og den komboen er jo ikke helt heldig

Sitat av funksjon Vis innlegg
Han fikk den fra en søvnspesialist og lyset aktiveres ikke før han reiser seg opp.
Vis hele sitatet...
Ok, må undersøke dette nærmere. Sitter offshore nå, og overlevelsesdrakta henger på en knagg på veggen her på lugaren. Hver natt driver jeg å prater og styrer med denne drakta som om jeg trur det er en mann som står der hehe.

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Det du beskriver TS kalles parasomni.
Det finnes flere typer, og det du beskriver stemmer nesten helt med forstyrrelser i adferd ved REM søvn. Du kan søke selv på Google og lese alt i en artikkel fra tidsskriftet til den norske legeforeningen. Jeg vil ikke diagnostisere deg, men behandlingen er i alle fall Rivotril.
Lykke til, synes du må ta dette på alvor før det skjer en ulykke, særlig med barn i huset.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Ok, mulig du har rett. Uansett så trur jeg det er noe som oppstår under den dype søvnen. Da alt som reduserer den (Kaffe/alkohol og spesielt snus) hjelper på søvngjengeriet.

Men må si jeg ble overasket over effekten til snus, den er sikkert 98% effektiv mot søvngjengeri hos meg. Men om det er verdt å begynne å snuse igjen av den grunn, må jeg gruble litt på.