View Single Post
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Jeg tror jammen at å spørre her var jævla dumt. Ref mange av svarene.
Vis hele sitatet...
Haha, må si meg litt enig, Purgatorio.

Hei TS, hvis du føler deg litt forvirra nå er det veldig forståelig. Jeg er litt eldre enn deg, men da jeg gikk på ungdomsskolen var jeg mye inne på en side som het Klara Klok. Den har vel blitt omdøpt til https://www.ung.no/ nå. Der kan du lese mye om tanker og følelser, helse og sex, samt en del andre temaer, slik som økonomi, jobb og jusshjelp. Siden gir kanskje ikke en steg-for-steg fasit, men den hjalp meg å få sortert forskjellige ting da jeg var på din alder.

Ellers støtter jeg de rådene som går på å være direkte. Det å være direkte og ærlig ovenfor noen du liker er veldig skummelt, men når det fungerer er det verdt det. Fortell henne at du liker henne, at du gjerne vil bli bedre kjent og spør om hun vil finne på noe (konkret) sammen med deg. Jeg og mange med meg synes det er veldig attraktivt med personer som vet hva de ønsker og klarer å formidle dette.

Og hvis det ikke går så bra og hun sier nei, ikke lat som om du ikke mente det. Ta et nei for et nei. Det er selvsagt lov å bli trist og kjenne på dette, men det å bli avvist (profesjonelt eller sosialt) er noe som skjer alle, før eller siden. Jo fortere du lærer deg å håndtere det, jo bedre.

Men jeg har trua – lykke til!