View Single Post
Sitat av urinfare Vis innlegg
NAV har snudd. Jeg ringte til min rådgiver å la ned problemet en gang til, sa også jeg kom til å søke gratis rettshjelp. Hun sa hun skulle råd gi seg med et høyere organ i NAV, siden besluttingen at arbeidsevnen min ikke var avklart nok var tatt på NAV lokalt. Fikk tlf. i dag at avgjørelsen til først organ som tok avgjørelsen var blitt overstyrt av høyere instans.

Beslutningen at jeg ikke får mer AAP står, men alt av dokumenter er nå sendt til dem som skal gjøre klart slik at jeg kan fremme krav om ufør.

Fucking hell. For et system.... Er uansett utrolig lettet.
Vis hele sitatet...
Godt å høre! Systemet er det mye rart å si om, men her er det åpenbart noen saksbehandlere som ikke er helt på nett. Noe som ofte er vel så frustrerende, for man ser jo at man har rett.

Sitat av Yalla Vis innlegg
Det kan nå så være, men for å få ufør bør det kreves og forventes litt mer enn et museklikk på internet.
Vis hele sitatet...
Mente overhodet ikke å gi deg pluss for denne. Fryktelig uvant at plusstegnet betyr noe annet enn at man ønsker å legge det til i multisitering ...

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si noe slik. Foruten at du ikke kjenner TS så kan du ikke ha satt deg inn i hverken tråden (selv om du påstår så) eller lovverket. Det er åpenbart at her har det skjedd veldig mye mer enn et «museklikk på internet». Dessuten er 8 år på AAP relativt ekstraordinært allerede og Regjeringen har lagt føringer for at bruken skal innskrenkes. Og hva tenker du TS skal gjøre? AAP får hen jo ikke.

Folk er forskjellige, alle sydomshistorier er forskjellige og behovene man har i sitt møte med NAV er forskjellige. Å møte på saksbehandlere som oppfører seg som komplette idioter kan knekke et menneske om timingen er dårlig. Det spiller ingen rolle om det løser seg rask. Flott å høre at du ikke har opplevd slike situasjoner, men det er ugreit å tenke at alle er som deg.
Sist endret av lidran; 12. april 2018 kl. 18:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.