View Single Post
Trådstarter
58
Sitat av lidran Vis innlegg
Helt håpløst, og det viser at selv om det er mye rart med NAV som system så er det sannelig mye rart som jobber der også. Med total mangel på logiske evner.

Jeg vet ikke hva riktig vei er ut av dette, men et par ideer har jeg.

For det første lurer jeg på om søknadene er offisielt behandlet eller om det bare er din kontaktpersons uoffisielle vurdering. Uansett, når du har vedtak kan de ankes. Det kan du ta helt til trygderetten/domstolen om du vil. Det er stor sannsynlighet for at du har krav på fri rettshjelp til dette. Så jeg ville ha startet der. En lang og tungvindt vei, ja, men må man så må man.

Det andre er å gå i dialog med DPS og fastlege. Foreslå et felles møte slik at dere alle får snakket sammen og kanskje kan komme til en felles konklusjon. Magefølelsen min sier at den uttalelsen fra DPS kan være uheldig formulert og/eller i beste fall vel optimistisk. Uten at jeg kjenner historien din så hadde jeg vært spent på hvilken magi de skulle utføre for at en som har vært på AAP (og formodentlig under behandling) i 8 år plutselig skulle bli arbeidsfør de neste 1-2 åra.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Fagansvarlig har behandlet attestene og trukket konklusjon.

Psykolog på DPS har etter attest er send inn, sluttet i jobben sin og jobber ikke lengre i DPS.

Jeg sitter skikkelig i det. Hvor kan jeg få tak i gratis rettshjelp? Skal også bestille time hos fastlege. Mulig hun kan skrive til NAV at DPS attesten ikke burde bli vektlagt, siden jeg bare har vært der 6 mdr? Og hun har god kjennskap til min helsesituasjon?