View Single Post
Sitat av knutmoore Vis innlegg
Ja, kanskje det
Men har fortsatt ikke fått svar på et spørsmål: Må fleinsopp plukkes selv, eller er det noe som er vanlig og få kjøpt på gata? Håper noen kan svare meg på dette
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte noen gram av en bekjent en gang. Men har kun fått dette tilbudet en gang. Men jeg er heller ikke i det miljøet.
Poenget er, jeg tror det vil bli lettere for deg å plukke dem selv. Om du ikke allerede har en fot innen det miljøet. Er ikke like utbredt blandt langere som amf og cannabis.

Flein kan også plukkes på beitemarker og gravplasser blandt annet, ikke i skogen (slik jeg har forstått det). Men her trengs det også litt "studering" som jeg liker å kalle det først. For finnes mange sopper i flein-familien som er helsefarlige og kan resultere i død. Så les deg godt opp, ta gjerne med et bilde og aller helst en som har erfaring med flein sopp, om du eventuelt skal ut å plukke.

Men gjør deg en tjeneste før du bestemmer deg for å innta flein (eller amf, syre eller noe annet) å LES DEG GODT OPP MOT EMNET!

(Håper jeg ikke brøt en av forumets regler, når jeg sa hvor en kan finne flein. Om jeg gjorde det, vær vennlig å enten rapporter inlegget mitt, eller slett det om du er en av moderatorene)
Sist endret av MadPetter; 18. mars 2011 kl. 16:18. Grunn: derfor