View Single Post
Kommer ann på hva du mener med livserfaring Jeg tror da heller du vil få mer livserfaring av å bruke pengene dine på å reise, gjøre arbeid gjennom røde kors ol. enn å bruke pengene dine på heroin. Mens samtidig har du erfaring om rus og mestringsstrategier du kan f.eks bruke til å lede andre vekk fra det samme helvete du selv har kommet vekk fra? Om man kommer seg ut og vekk, da har man en erfaring mange andre ikke har. Du kan enten velge å leve med det i skjul, eller du kan bruke erfaringen din konstruktivt.

Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Kan noen komme med en tenkelig positiv livserfaring fra heroin? Jeg finner ikke på noen...
Vis hele sitatet...
At du kommer deg UT av misbruket og kan hjelpe andre å komme seg vekk? Gå på konferanser, holde foredrag, skrive artikler? Ha et synspunkt innenfra og ut? det er ikke mange som jobber innenfor rusfeltet som har _det_ perspektivet, de ser utenfra og inn. Bruk din lærdom konstruktivt og jobb med å begrave det negative, til fordel for hvordan du kan bruke det til positive handlinger.

Leser noen skriver det KUN er negative ting med heroin/bruk/misbruk), da tenker jeg du også mener morfin og andre opioider? Vel hadde ikke dem vært til hadde vi hatt en verden full av smerter. Det er en positiv ting å bruke disse ved f.eks ved palliativ behandling hos terminale pasienter, smertelindring hos folk som trenger det etter ekstreme ulykker, kreft, operasjoner osv.