View Single Post
Jeg vet jo bare hva du skriver her på forumet, noe som så langt ikke vitner om særlig stor grad av refleksjon og innsikt i mine øyne. Jeg har aldri brukt heroin selv, kun opium, noe som i praksis gir samme ruseffekt, dog langt mildere enn hvis man injiserer heroin. Jeg kjenner både brukere og misbrukere av heroin, og vet godt hvor omfattende problemer dette stoffet fører med seg for svært mange mennesker. En av mine beste venner er avhengig av det, og jeg har ikke oversikt over hvor mye tid og energi jeg har brukt i forsøk på å hjelpe han.

Men jeg vet også at det finnes mennesker som kan bruke heroin uten å bli misbrukere, noe du åpenbart ikke har kjennskap til. Jeg gidder ikke å legge skjul på at det finnes slike individer bare for å skremme folk fra å prøve stoffet. Disse menneskenes livserfaring er også en del av historien, selv om deres historie kanskje ikke er like viktig å få fram.

Å henvise til alle som har jobbet med rusmisbrukere er ikke spesielt relevant når vi snakker om en type mennesker som faktisk ikke misbruker stoffet. Det er ikke alle som faller ned i den klassiske junkietilværelsen selv om de har eksperimentert med heroin, så jeg vil ha meg frabedt at du skal generalisere slik over alle menneskers livserfaringer bare fordi du og vennene dine har endt opp i et belastet miljø.


Hvis du vil utvide horisonten din litt, så kan du jo begynne med å lese den tråden her, og få med deg spesielt xtapolapocetl sine innlegg.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=72330
Sist endret av mentalmelt; 18. desember 2009 kl. 22:50. Grunn: link