View Single Post
Jeg klarer ikke å sammenligne en naturlig angst med nedturen på heroin, uansett hvor mye jeg forsøker å tenke meg hva du mener. Tørsten etter rus, heroin eller andre tyngre stoffer, gir "crave" - ikke angst! Hvor du får angsten fra skjønner jeg ikke. Jeg tror nok du sikter til "crave", som jeg med litt velvilje kan sammenligne med angst, men allikevel henger ikke spørsmålet ditt på greip for min del. Hva mener du egentlig?

Den første nedturen på heroin jeg hadde noensinne kan sammenlignes med en kjip svineinfluensa. Om jeg får noen livserfaringer på svineinfluensa? Vel, det spørs jo hva svineinfluensaen gjør med meg! Var jeg i risikosonen, slik enkelte er for heroin, ville selvsagt en svineinfluensa, lik en heroinnedtur, gi meg en ekstra livserfaring. En ekstra livserfaring ville jeg også fått hvis jeg nesten hadde blitt påkjørt av en fullasta skolebuss.

Den eneste livserfaringa en heroinist har i livet sitt, er "craven" etter mer heroin. Hvilken livserfaring er det? Det er en svineinfluensa som garantert tar livet ditt tilslutt - med eller uten vaksine! Det er livserfaringa til en sliten, gammel heroinist. Var dette svaret på spørsmålet ditt?