View Single Post
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Men for at Einstein sin teori skal ha noe å si i denne sammenhengen så er det jo snakk om fysisk reise, at vi eller en annen sivilasjon setter oss på romskip. Men hva om vi ikke trenger å reise fysisk? Mener å huske at jeg leste for noen år siden at forskere hadde hatt gjennombrudd i kvantemekanisk teleportering ved bruk av fenomenet «Spooky action over distances», riktig nok så var det bare en partikkel e.l. dem hadde klart å teleportere. Men det er en start.

Eller hva om det finnes kvantemekaniske snarveier ute i rommet som kan føre oss til en annen del av universet. Har vel også vært snakk om at sorte hull kan brukes som wormholes. Men jeg må påpeke at dette er fysikk langt utfor min forståelse, så jeg tar forbehold om feil. Samt at det er vanskelig å drive kildekritikk på noe som man ikke forstår.
Vis hele sitatet...
All teoretisk fysikk brekker sammen med en gang du prøver å flytte masse gjennom f.eks. et "wormhole". Bare fotoner går inn i et slikt hull så kollapser det på seg selv. Det er ikke veldig fruktbart i en diskusjon hvor man diskuterer om det er realistisk om vi har hatt besøk eller ikke. Et premiss for diskusjonen må være basert på vår forståelse av fysikk, ikke "what ifs".