View Single Post
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Og der har konspirasjonen -- som også, i følge Greer, styrer flesteparten av mediene -- gjort en veldig god jobb. Det er jo, som man ser også på dette forumet, fullstendig tabu å antyde muligheten for at jorda kan ha blitt besøkt av intelligente livsformer fra det ytre rom.

Ved å sørge for latterliggjøring og stigmatisering av alle som sier de tror på aliens eller besøk fra aliens, sørger man også for at svært få tør å stå frem. Derfor er det desto mer imponerende med folk som Edgar Mitchell, John Podesta, Paul Hellyer og Laurance Rockefeller. Alle disse har kredibilitet i kraft av sine verv, selv om de naturligvis er blitt grundig latterliggjort og hundset for sine meninger om aliens.
Vis hele sitatet...
Dette har ingenting med tabu å gjøre. Dette handler mer om kildekritikk, jeg kan gå på youtube å finne en håndfull med videoer som forteller at jorden er flat, men vi vet jo at det ikkje stemmer. Men fortsatt så tror enkelte det, og det forundrer meg ikkje om en eller annen «offentlig-person» tror det. Eller at sola går rundt jorda, dette her er eksempler på ting vi vet, men som enkelte ikkje godtar selv om vi har håndfaste bevis.

Men over til konspirasjonsteorier, dette er teorier der det ikkje finnes et eneste håndfast bevis, men personer velger likevel å tro at det er sant. Typisk med disse teoriene er at myndighetene er innblandet, gjerne er det snakk om at myndighetene er onde. Slik som i ditt tilfelle Zabbath, der du snakker om at myndighetene dreper mennesker for å holde besøkene fra intelligent utenomjordisk liv hemmelig.

Hvis du skal komme med slike ville påstander så forventes det at du har noe håndfast bevis for dine påstander, i det minste noe som er troverdig og som peker i retning av at det stemmer. Noe du fremlegger utrolig dårlig her. Det hjelper ikkje å legge fram youtube video av andre ville konspirasjonsteoretikere. Da dem stiller i samme klasse som deg, dem mener det samme som du, og har like lite bevis som du. Og som jeg nevte i sted, så har vi ingen garanti for at disse tidligere «høyt stående» menneskene i militæret eller myndigheten faktisk er psykisk friske. Der i mot kan vi si at sannsynligheten for at dem har en psykisk lidelse er større, men bakgrunn i påstandene og teoriene demmes.

Altså gitt at myndighetene hold dette hemmelig, og at besøk fra utenomjordisk liv faktisk har funnet sted på jorden. Hvorfor har ingen disse personene som har jobbet i høyt oppe i militæret noe form for bevis når dem står fram? Amerikansk militær lekker jo som en sil, bare se på noen varslere som Bradley Manning, Edward Snowden og Wikileaks eier Julian Assagne. Disse her tre har alene har sørget for å lekke ut millioner av klassifiserte dokumenter.

Og jeg ser at du har vært noen år på forumet, og da bør du også vite at det har vært noen «freakforum-special-edition» konspirasjonsteorier her. Blant annet postet Etse en teori om en ostehøvel han hadde fått gratis på butikken, prøvde å finne den.
Sist endret av 0xFF; 10. desember 2015 kl. 03:32.