View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ok. For å sei det på ein annan måte - kvifor levde han lenge nok til å verte kjent? Og kvifor skulle det vere meir suspekt om han får infarkt enn mange andre?

Og kvifor lever du? Du er jo ikkje kjent, og ingen vil reagere på at du kreperer. Og kvifor - om coverup er så massiv som du vil ha det til - er det ingen som går til pressa? Watergate, Snowden, Contras-affæren. Er det konspirasjoner på gang så kjem dei ut, og ein så massiv coverup som du snakker om her må involvere hundretusener av personer. Så kvifor går ingen til media?

Og om aliens ynskjer kontakt, kvifor aksepterer dei då graden av knebling dei vert utsett for?

Poenget er at det finst alltid lunatics, uansett kor høgt på strå eller kva yrkesgruppe det er snakk om...
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke en viktig person. Hundretusener av mennesker tror på Greer, og noen tusener av dem er viktigere enn meg. Militærindustrialistene kan ikke ta seg tid til å gå rundt og drepe hver eneste ubetydelige person som tror på aliens. Det er vel rundt halvparten av USAs befolkning som tror at jorda er blitt besøkt av romvesener. Det blir en litt for stor jobb å drepe 150 millioner, bare i USA. Og kanskje en milliard på verdensbasis.

Nei, det er mye bedre å sørge for at alle som sier de tror på aliens, blir latterliggjort og stemplet som sinnssyke. Og der har konspirasjonen -- som også, i følge Greer, styrer flesteparten av mediene -- gjort en veldig god jobb. Det er jo, som man ser også på dette forumet, fullstendig tabu å antyde muligheten for at jorda kan ha blitt besøkt av intelligente livsformer fra det ytre rom.

Ved å sørge for latterliggjøring og stigmatisering av alle som sier de tror på aliens eller besøk fra aliens, sørger man også for at svært få tør å stå frem. Derfor er det desto mer imponerende med folk som Edgar Mitchell, John Podesta, Paul Hellyer og Laurance Rockefeller. Alle disse har kredibilitet i kraft av sine verv, selv om de naturligvis er blitt grundig latterliggjort og hundset for sine meninger om aliens.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg er faktisk mer tilbøyelig til å tro på menneskelig kontakt med livformer i andre dimensjoner (som opplevd på store doser sopp/DMT), enn at vi har blitt fysisk kontaktet av alienz som har foretatt en romskipsreise hit.
Vis hele sitatet...


Jepp. Du blir nok positivt overrasket om du researcher Greer litt og hører hva han har å si om hvordan man selv kan komme i kontakt med aliens. (Han nevner forsåvidt ikke rusmidler, men dyp meditasjon og endrede bevissthetstilstander er, kort fortalt, metoden han anbefaler.)

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Uansett hvor mye man diskuterer, så er man bundet av menneskets fantasigrenser. En mikrobe vil aldri kunne begripe hva et insekt driver med. Et insekt vil aldri kunne skjønne hva f.eks. en katt holder på med. Katten er heller ikke i nærheten av å forstå like mye som andre intelligente dyr, som f.eks. primater og delfiner. Og selvfølgelig, ingen andre dyr på planeten har noen som helst mulighet til å forstå menneskelig teknologi. De er rett og slett fysisk begrenset fra naturens side. På samme måte er det ufattelig naivt å tro at mennesket representerer noen form for intelligensgrense. Ja, det er skikkelig mindfuck å tenke på at det skulle eksistere noe form for teknologi som vi ikke kan fatte. Vi har til og med problemer med å forestille oss flere dimensjoner, enda så godt vi har forsket på det. Men du skal ikke se bort fra at det eksisterer vesener der ute som er så mye mer intelligent enn oss, at vi skjønner like lite av deres teknologi som en fruktflue skjønner av vår.
Vis hele sitatet...

Godt poeng. Dette er faktisk min egen kjepphest også, selv om jeg ikke har ridd den i akkurat denne tråden.
Sist endret av Zabbath; 10. desember 2015 kl. 01:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.