View Single Post
Zyrtecen fungerte fint forrige natt, våkna i 2-3 med uro, men var ybertrøtt så jeg sovna igjen fint.
Våkna i fin tid, men var rimelig trett enda. Kom seg etterhvert.

Men den influensa følelsen vil ikke gi slipp, føles ikke bedre... heller verre. Ble heldigvis greit vær på ettermiddagen, så jeg så råa for å gå en tur med hundene. Tok med Sopp-posen (dvs en badebag av netting) og soppkniven med meg for å kikke litt etter steinsopp. Ble ikke noe fangst da jeg kikka etter steinsopp. Kantarell har jeg mer enn nok av i fryseren akkurat nå.

Men psykisk ble det ikke bra.. når det gikk opp for meg at en liten jævla pille med tramadol kan få vekk all fysiske ubehaget jeg hadde.
Bedre ble det ikke da en tanke kom opp.. nabokjerringa, dvs mora til min narkomane venn, er en tramadol depo spiser. Kompisen min fikk for seg en gang jeg var på besøk hos de, at han skulle se etter hva hun hadde på rommet av piller.. og fant masse tom esker stua bort i et skap.. der datoene tydelig viste at her var det overforbruk.
Kjerringa og karen var borte for helga, de er ofte borte med bobilen. Det gikk opp for meg at jeg visste hvor reservenøkkelen var, i den svære garasjen som de har.

"Hun har sikkert en del liggende hjemme.. " *facepalm*

Slo det fra meg da jeg la meg i går.

Men våkna i natt i 2 tiden, etter å ha sovet i 2.5 timer.. hadde ikke tatt noe å hjelpe meg med søvnen, da jeg mente at det kom sikkert til å gå bra med å få en full natt søvn.
Jo da.. våkna og kjente uroa bare økte og økte. Bedre ble det ikke da tanken jeg hadde fått tidligere på dagen kom tilbake for full styrke.
Ble til at jeg måtte stå opp. For jo rundt som en rotorlampe i senga.

Prøvde å kikke litt mer av Agents of Shield. Men måtte gi opp.
Angstskalaen var på 7 av 10 der jeg trava rundt i stua. Måte en tok en tur ut på verandaen, der jeg så himmelen var fullstendig dekt av stjerner.. helt utrolig klart vær.
Men der sto nabohuset også. Er masse skygge i områdene rundt nabohuset, og vi bor i ei lita bygd.

Dette er ikke morsomt å innrømme, men jeg gikk bort til garasjen til naboen og fant nøkkelen.

Men da jeg så den hengende, slo meg at nei, det her gjør jeg IKKE.

Om jeg gjorde dette, så kom jeg til å få døyvet ubehaget, men når jeg blir tom igjen, så va da? Da har jeg skyldfølelsen i tillegg å sloss med. Og paranoiaen over om hun ville kunne finne ut at det er noe borte.

Så jeg rusla hjem igjen, og er glad for det.

Jeg hadde tatt en Zyrtec nesten med det samme jeg sto opp, men kjente ingenting av den etter en time. Så da gjorde jeg det supersmarte og tok en Nozinan. *3xfacepalm*

Ble endelig trett etter en time til og krøp i seng i halv 6 tia..

Kom meg opp halv 12. i dag.
Har vært i skikkelig elendig form i hele dag. Mente formen kom til å bedre seg utover dagen, men det det har blitt værre.

Jeg har brukt i perioder der jeg får lite søvn, å ha en slags humming i hodet, type høres ut som det står en lastebil og går utenfor huset. Men som jeg sier til Gubben, at når jeg hører at lastebilen står på verandaen, da MÅ jeg ta hensyn og få nok søvn.

Men nå høres og kjennes ut som jeg står i en foss.. :-(

Om dette er like ille i morgen og, så må jeg få hjelp..

Ser at Gubben starter å bli bekymra for meg. Han spør om hvorfor jeg ikke får sove. Svarer at jeg har uro, noe han gjerne vil at jeg kan fortelle grunnen til. Vil så gjerne fortelle men, jeg må få bli meg selv først. Er langt i fra det akkurat nå.

@Nature Spirit Jeg har hatt en del med psykiske helsevesenet å gjøre fra før. Men ble etter en 14dagers innleggelse på poliklinikk, ble jeg endelig utredet og fikk diagnosen AvPD. Det passet som hånd i hanske for meg. Dessverre ble jeg lovet gull og grønne skoger etter innleggelsen, men det ble ikke fulgt opp. Jeg prøvde å snakke med legen jeg hadde om at jeg ville ha hjelp for AvPD, altså få hjelp mot diagnosen, ikke en klapp på skuldra som jeg har fått før av psykisk sykepleiere. I stedet fikk jeg time til på rus poloklinikken (for jeg var så dum og fortelle hva jeg hadde vært borti før) og en håpløs psyk sykepleier som alltid var syk. Så jeg gav opp. :-(
Dessverre så har jeg ikke godt forhold til fastlegen jeg har nå.. vel. hun bryr seg ikke så veldig kan en si.
Tusen takk for at du mener jeg skiver godt.. hehe jeg gikk ut videregående med så vidt ståkarakter kan en si, så det var et kjempe koplemang :-)

@UkjentPerson ja, det har gått veldig fint før når jeg har vært tom. Har vel styra med dette i 4 år snar.
Men problemet er at jeg har sist veldig mye siste mnd, og det meste siste 14dagene. Så da ble bråstoppen type ohh shit.
Jeg trodde ikke dette kom til å bli så ille.. type dårlig i to dager toppen.. men det på 3 døgnet nå, og jeg føler meg verre nå enn noen gang før.
Har tatt cold turky på Sobril og Apodorm samtidig etter en periode med overforbruk, det var ingenting i forhold til dette. Ble bare nummen i huden og dårlig med søvn, det var det hele da.

@travaxa Ja, må innrømme at jeg gjerne skulle ha hatt noe sobril eller helst noe sterkere akkurat nå. Er ukjent med Lyrica. Men vet at det er mange som går på det. Jeg vil unngå det for enhver pris, for en går opp i vekt med de. Men for kort tids bruk er det vel greit.

@Anonym bruker Jepp, det var en grunn til at jeg fikk utskrevet tramadol i utgangspunktet. Og den er der fortsatt.
Jeg er slankeoperert, og er helt avhengig av å være fysisk aktiv for å ikke gå opp i vekt igjen. Sliter med ei hofte som krangler veldig med mye gåing. Kjenner den godt nå da jeg har klippet plena i kveld. Dvs vi har ei svær naturplen, med en del ujevnheter og bioklipper uten selvgåer :-P Håper hofta ikke blir for ille i natt.

@Tilbaketrukket. Ja, det er en stor sjanse for å bli avhengig av ting som AvPDer :-( I tillegg som slankeoperert er det jo enda større sjanse..


Er mer eller mindre et sutre innlegg dette i kveld.

x fingrene for en full natt søvn.