View Single Post
Jeg velger å lene meg på guden min - Hans Olav Fekjær, som har skrevet "Rus" (stadig vekk kommet nye opplag på den)

1. Økt tilbud vil føre til økt bruk, men ; nå er det snakk om avkriminalisering, ikke legalisering ala "her Norge, nå kan alle ta 20 ting istedet for/i tillegg til alkohol" - nope, man må fremdeles til halvlugubre folk/steder for å finne shitten sin.

2. En avkriminalisering kan gjøre at disse folka og stedene blir mer synlige, uten tvil - men uansett hva som blir prøvd ; 9 av 10 nøyer seg med å prøve once (illegale stoffer - nå ser vi bort fra kulturen med alkohol)

Av de som prøver eksempelvis hasj og som vil mer enn én gang - kommer de aller aller fleste til å holde forbruket moderat. De som hekter seg er jevnt over folk som like gjerne kunne blitt hekta på betson som sex - hvis man skal ta regnestykket til Fekjær seriøst.

Noe jeg velger å gjøre - for de aller fleste har ikke problematisk bruk, de klarer å styre seg. De skjønner at når søndagskvelden nærmer seg, så må shitten pakkes bort enten det er snakk om pipa, pulveret eller flaska.

De som frykter "frislipp av narkotika" (idiotisk samlebetegnelse - nesten så jeg kan høre bestemødrene skjelve i det fjerne....) og "nå ryker ungdommen utaforr alle sammen" har tydeligvis ikke fått med seg hvordan det har gått med andre land der de har avkriminalisert.

Som jeg skrev på en diskusjonstråd på Nrk før de stengte disquis "det finnes land med helt sinnsyke straffenivå, mye høyere enn Norge - og de ruser seg fordi...."

Nå ser det ut som folk skjønner det viktigste ; Når vi i 60 år har kjørt forbud uten at det funket - så må vi prøve noe annet. Ergo skal jeg spare dere for resten av rantinga mi

Hvis det uansett skulle gå lukt til helvette med oss alle, og NNPF mot formodning har rett når det gjelder ungdommen - så gå tilbake til forbud da vel, er ikke verre er det ?

*tudelu*