View Single Post
Er det mulighet for å søke om å flytte lærlingekontrakt til en annen aktuell bedrift for deg? Da er det lurt isåfall å holde deg innen bedriften du er i til eventuell kontraktoverføring tar plass. å slutte er en skikkelig prikk på rullebladet for de aller fleste når det kommer til videre jobb søking, ikke at det alltid er det, viser jo egenskaper noen søker i visse situasjoner antar jeg men du skjønner vel hva jeg mener. Bedre å være kontinuerlig i drift enn å kutte, ta kontakt med opplæringskontoret og søk kontakt med noen som kan hjelpe deg med problemet du har.

mistrives du pågrunn av fremmed og uvant miljø er det noe du kanskje må bruke tid på å komme inn i, her aner vi jo ikke hva du jobber med / som. noen miljøer på arbeidsplassen og arbeidsmetoder krever ofte at mann trenger rett mann på rett jobb ofte, da blir fort de urutinerte skøvet litt til siden, men det er alltids rom for å være frempå å ville gjøre innsats vil jeg tro. om ikke er det jo kraftig spørsmål ved opplæringsverdien hos bedriften du er i.

Eller som andre sier, du kan også gå din egen vei i bedriften du er i, tvinge deg selv til kunnskapen du trenger eller gi opp fordi det skjærte seg jo for noen andre her inne. Erfaringer er individuelle, det må du huske. Langsiktig løsning dersom du i utgangspunktet trives i ditt felt, bar endte opp på feil plass.

Selv er jeg også utdannet innen ett fag og jobbet som lærling innen ett yrke jeg så absolutt ikke jobber innen i dag. Både positivt og negativt med det da jeg trivdes med faget og det jeg drev med, men håpløse situasjoner på to arbeidsplasser gjorde at jeg flyttet mine interesserer til andre ting. ikke bare elendig oppfølging, ingen oppfølging faktisk - men endte med det du føler selv, opp med å gjøre oppgaver jeg ikke lærte noe nytt eller fremtidig nyttig utav å gjøre.

legger ved dette likevel- på sikt fikk jeg gjort ting jeg absolutt ikke var skodd for, men erfaringen fra de meningsløse oppgavene skodde meg godt for de mer kompliserte oppgavene jeg fikk en sjelden gang i ny og ned. du må huske du er lærling, og skolebenk til arbeidsliv er alltid to forskjellige ting.