View Single Post
Synes spesielt at mange av sangene som er populære nå, er sanger som bare handler om puling, festing, og "jeg er rik, du er fattig". Ser dette spesielt godt igjen i f.eks. Pitbull, Britney Spears, Alexandra Stan, og David Guetta.

Musikkvideoene er ENDA verre. Ta for eksempel Bon Bon med Pitbull. For meg blir dette en blanding mellom fryd over kvinnene men samtidig tenker jeg "hvordan i hule helvete kan noen synes dette er digg å høre på?!". Et eksempel til er Womanizer av Britney Spears.

Har vokst opp med Bruce Springsteen, Jokke og Valentinerne, U2, deLillos, DumDum Boys, Coldplay, og Robbie Williams som har gjennomgående gode tekster over-all. Setter mye større pris på musikk der teksten betyr noe, og det ikke bare er "Dunk-dunk, SEXY BITCH!", "If you're sexy and you know it, clap your hands!" osv.

Finnes nok av eksempel på de gode og dårlige sangtekstene og til dels enda verre musikkvideoer med fokus på det jeg mener er helt på trynet. Virker nesten som om de aller fleste 14-15 åringer bare hører på forferdelig techno med fokus på sex og festing. Er ikke rart at alle de unge jentene som er begynt i åttendeklasse i høst går med gjennomsiktige gensere hvor alt av BH og mage viser, og med bar rygg.

Jeg for min del holder meg til gammel musikk når jeg skal høre på musikk, og Deadmau5 og annen dubstep, hardstyle og metal når jeg gamer.