View Single Post
Sitat av Zepur Vis innlegg
Sett at du ikke troller, eventuelt til de som måtte mene noe ala det du skriver.

Det blir litt som å finne den beste brusen. Det kan godt være en vag kollektiv enighet, men det er individuelt sett umulig. Med mindre du dreper alle som er uenige.


Noen hater trommer i musikken, og det er absolutt ikke ulovlig eller feil, og noen hører ikke på musikk uten trommer. Hvordan skiller du mellom hva som er best, uten å ty til personlige preferanser?

Eller mener du musikk skal være intrikate stykker du må ha lang erfaring/trening for å kunne utføre? Igjen er det kun personlige preferanser, som er akkurat det "i mine øyne" henviser til.


Ingen oppegående personer kan si at noen tar feil fordi de liker en annen type musikk.
Vis hele sitatet...
Selv om det er vanskelig og si noe om hva som er den beste brusen, kan man stille kriterier som må oppfylles for at det skal kunne kalles brus.

Om du blir servert et glass med med ekstremt doven brus (som var ment å være slik), ville du da kalt dette for skikkelig brus?

Sitat av Zepur Vis innlegg
Alt er personlige preferanser. Spør du noen som elsker Anal Cunt, men hater Pink Floyd vil du få en helt annen uttalelse enn det du kommer med.
Og hvilken av de to sangene du linker som er mest nyskapende kan vel diskuteres. At bra musikk må være teknisk er noe du sier. For andre kan pur enkelhet være det som fenger.


Når alt kommer til alt er det slik at jeg liker A musikk, og du liker B musikk. Både A og B er musikk, men for meg er A bedre enn B, og for deg er det motsatt. Ingen har rett, og begge tar feil.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at det er viktig å skille mellom kvalitet og popularitet.

Siden du nevner Pink Floyd. Å si at alle Pink floyd albumene er like bra, vil jeg påstå at er feil, like feil som det blir å si at Pink Floyd er dårlig musikk.

Og det er også mye musikk jeg har hørt på opp gjennom årene som jeg har likt/liker veldig godt, men fortsatt vil betegne som dårlig musikk. Dette er i hovedsak innenfor pop sjangeren, for som vi har sett eksempler på flere steder enn innenfor musikk, er det ikke alltid at det som er best, er det som blir mest populært.

Så å si at all musikk er subjektivt og ikke kan betegnes som bra eller dårlig er jeg sterkt uenig i, man må bare være enig om hvilke kriterier som skiller god musikk fra dårlig musikk, og det at mange vil høre musikken, er ikke det samme som at musikken er bra.
Sist endret av Veggen; 23. november 2011 kl. 22:43.