View Single Post
Lvl 5 Taskenspiller
159
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spekulasjoner hvorvidt jeg behøver disse medisinene eller ikke er temmelig urelevant ift spørsmålet jeg lurte på.
Vis hele sitatet...
Irrelevant ift spørsmålet du lurte på? I åpningsinnlegget skrev du følgende spørsmål:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I tillegg er det vel flere foreldre enn meg som bruker valium i Norges land? Er alle disse også meldt til barnevern? ... Tror dere hun sender den? (om bekymringsmeldingen)
Vis hele sitatet...
Vel, hvis du daglig bruker valium uten annen medisinsk begrunnelse enn at
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
mor som liker moms little helper
Vis hele sitatet...
så er det ikke urimelig med en bekymringsmelding, det er i så fall legens fordømte plikt. At du ikke ønsker å dele personlige detaljer er forståelig, men spekulasjonene er inntil videre relevante.

Du skriver også at det ikke bare er denne ene legen som stiller spørsmål ved bruken:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
...ser hun at flere leger har skrevet at forbruket er for høyt...
Vis hele sitatet...
Når det gjelder barnevernet er du selv tydelig på at du har hatt kontakt med de før.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg har også vært i kommunikasjon tidligere med barnevern om de synes medisinforbruket mitt er et problem. Det synes de ikke.
Vis hele sitatet...
Likevel:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
...fordi jeg var så livredd for bekymringsmelding til barnevernet.
Vis hele sitatet...
Fra mitt perspektiv henger ikke dette på greip, slik som du ordlegger deg fremstår det som at du ikke forteller hele historien. Jeg håper selvsagt at jeg tar feil her.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Conan; trist at du har opplevd å være en slik kasteball i systemet. Jeg ønsker for alt i verden å holde barnet mitt unna et slikt forløp, derfor vil jeg heller ikke risikere en bekymringsmelding. De fleste barnevernssaker blir ikke henlagt etter et hjemmebesøk, det er innhenting av opplysninger fra alle instanser rundt meg og barnet.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer forsåvidt, de sakene som ikke blir henlagt etter hjemmebesøk eller samtale, er de sakene der barnevernet finner grunnlag til å være bekymret for barnets omsorgssituasjon.
Ut i fra det du skriver virker det nesten som at du er sikker på at en bekymringsmelding vil føre til at barnet ditt blir en "kasteball i systemet". Dette stemmer dårlig overens med ditt tidligere utsagn om at barnevernet vet om ditt medisinbruk, og anser det som uproblematisk med tanke på barnets omsorgssituasjon.

Og litt sånn generelt: bekymringsmeldinger er ikke ment som et angrep på foreldre, det er et verktøy samfunnet har for å prøve å hjelpe de barna som vokser opp i ulike varianter av omsorgssvikt. Jeg har ikke telling over hvor mange ganger jeg har hørt historiene om barn som vokser opp i dårlige situasjoner fordi ingen turte å stille de viktige spørsmålene underveis, og der foreldrene med list og lempe greide å overbevise alle rundt seg om at absolutt alt var tipptopptommelopp i år etter år, mens barna brukte all sin overskuddsenergi på å bistå med å holde fasaden. Det er et BARNEvern, ikke et foreldrevern. Spør du meg er det 1000 ganger bedre med en bekymringsmelding for mye, enn en for lite. TS: ikke ta dette siste avsnittet som en beskyldning mot deg, jeg kjenner ikke din situasjon utover det du har beskrevet selv. Jeg håper oppriktig at dette løser seg til deg beste for deg OG for barnet ditt.