View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, desperat og fortvilet mor her.

Jeg har fått valium hos lege i 20 år og har aldri hatt problemer med det; jeg har også vært i kommunikasjon tidligere med barnevern om de synes medisinforbruket mitt er et problem. Det synes de ikke.

Idag var jeg hos en vikarlege som sa at selv om jeg har fått 50 valium i måneden i flere år, ser hun at flere leger har skrevet at forbruket er for høyt og hun anbefaler meg avrusning. Hun sier også at dette er grunn til bekymringsmelding, siden jeg har omsorg for barn. Når jeg prøver å si at min faste lege ikke har nevnt dette som et problem før, sier hun at jeg har fått så mye valium at dersom hun melder fastlegen min til Helsetilsyn kan han miste autorisasjonen. Dette er selvfølgelig ikke sant, da man kan gå på 10 mg diazepam daglig og ha førerkort i behold. I tillegg er det vel flere foreldre enn meg som bruker valium i Norges land? Er alle disse også meldt til barnevern?

Enden på storyen ble at jeg takket nei til seponering, noe hun sa var helt fantastisk lurt (noe det jo medisinsk sett absolutt ikke er), fordi jeg var så livredd for bekymringsmelding til barnevernet. Tror dere hun sender den? Jeg er så redd. Blir svært takknemlig for selv det minste svar eller input.

Mvh
Fortvila mor som liker moms little helper😢