View Single Post
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Det er garantert mange andre som er interessert i å være julehjelp.
Bare slutt i jobben. Ingen tvinger deg.

Det er heller ikke dere som gjør arbeidsgiver en tjeneste, det er arbeidsgiver som gir dere en mulighet.

Lite poeng å bli kravstor når man kan erstattes på fem min.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat den jævlig kvalme tankegangen der som er problemet i arbeidslivet nå.

Sitat av Montezuma Vis innlegg
Burde kunne tenkt seg at en julehjelp må belage seg på å være litt fleksibel og gjerne jobbe fler timer enn hva som erkontraktfestet.
Mange ville vært takknemlig.
Vis hele sitatet...
Har kontrakt på 20t, burde forvente det dobbelte, hvis ikke så er det den personen selv som er problemet. De færreste blir takknemlig av sånt hvis de skal lese til eksamen. Hvor amøbe må man være for ikke å se den? Det er da ingen som "er min" permanent fordi de har en kontrakt som sier 20 timer.

Sitat av Montezuma Vis innlegg
Må jobbe ut over 100% for å ha krav på overtidsbetaling.
For en deltidsansatt vil det å jobbe mer enn avtalt være definert som merarbeid.
Vis hele sitatet...
Nei, dette er feil.


Sitat av Montezuma Vis innlegg
Selvsagt kan man bli pålagt å jobbe utover avtalt arbeidstid, men å bli pålagt å jobbe mindre kan jeg ikke se for meg at et lov.
Vis hele sitatet...
Nei, dette er også feil gitt.

Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Du trenger ikke jobbe mer enn kontrakten sier.si ifra og reis når du har jobbet dine 20. Frøkena som jobber 60t i uka har samme mulighet som deg.hva klager du egentlig på?at du ikke tørr å si ifra selv, og at du er så gammel at mamma og pappa ikke kan snakke for deg?
Vis hele sitatet...
Nei det er kun ekstraordinært, du har rett i det.
Men du snakker som om du skulle ha reist Norge rundt eller vært noe slags høvding? Ikke alle arbeidsplasser hvor det er lett å si nei til overtid. At du ikke har fått med deg det tyder jo på manglende erfaring? Kan ikke se noe annen grunn til å komme med slike påstander og snakke sånn til folk.

Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Nei. jeg har en flokk på 13 mann og det er kun ekstraordinært
Vis hele sitatet...
13 stakkars menn.

Witchcraft derimot sier mye som stemmer, mangler bare kildene for at dette ikke skal bli en evig loop.