View Single Post
Har akkurat startet i ny jobb på en kjent butikk som sikkert har 30 butikker i landet.
Nå har det seg slik at sjefen er søstra til han som eier hele kjeden og det virker som at hun bare styrer og holder på helt uten å tenke over sine ansattes velvære og trivsel. Hun kan jo tross alt sparke hvem hun vil fordi broren eier alt sammen. Og er vist veeeldig rik.
Hun ene ansatte som jobber fulltid og er relativt ung (20-25) jobber over 60 dager i uken og får ingen fridager selvom hun spør om det. Hun har nå jobbet i over 4 uker uten en eneste fridag. Og sjefen sier hun ikke trenger noen fridag fordi butikken er stengt på noen av de rød dagene i desember og da får hun fri.
Hun har også ansatt 3 julehjelper som jeg er ansatt som. 20 timer i uken står det på kontrakten men hun får oss til å jobbe over fulltid, 35-39 i uken.
Hun setter også opp vaktene bare en uke før.
Er det noe jeg kan gjøre med dette?
Er som sagt bare julehjelp og kontrakten min er ferdig før nyttår, men eksamen nærmer seg og har alt for liten tid til skolearbeid når det blir så mye jobb.

Hun har tidligere sagt "du er min" og at jeg har lovt henne å jobbe og at jobben er mitt største ansvar. Jeg vil jo si dette blir helt feil da skole er mitt største ansvar og helsa mi.
Skal ta gastropi neste uke pga magesår og tviler på at hun vil gi meg fri dagen etter, selvom jeg vet allerede nå at jeg kunne trengt en hviledag etter det.

Burde jeg bare stå på og holde ut til kontrakten er ferdig? Burde jeg melde det til noen?
Merker jeg blir skikkelig sint over hvordan hun behandler sine ansatte som stiller opp alt for mye.
Har snakket med de andre julehjelpene og de føler det samme.
Kjæresten min sier jeg bare må sette ned foten og kreve fri men jeg er veldig konfliktsky så har veldig vanskeligheter med det.