View Single Post
Sykeste jeg har hørt på lenge. Blir så provosert at jeg sliter med å finne på noe konstruktivt å si, men et godt poeng er jo at det de holder på med er hundre ganger mer skadelig enn hasj noen gang kan være på egenhånd. Det som er mest skadelig med cannabis er jo f.eks angst pga sosialt stigma, hat fra foreldre og slektninger som tror det er super-ille å røyke hasj og evt fryser deg ut... Akkurat som du opplever nå. Negative følelser kan forsterkes, som med alle andre rusmidler. Derfor er det helt mongolid og bakvendt å gjøre som de nå gjør... Det høres jo ut som de ønsker å sabotere for deg, og gjøre det jævlig, bare for å kunne si at hasj er dårlig for deg. Latterlig, og rett og slett barnslig og psykotisk opppførsel fra dems side.

Det verste er at dem sikkert ikke hadde merka noe som helst, om ikke du hadde blitt busta av mora di den éne gangen...
Sykt hvor mye drama et par hjernevaska huer kan skape for seg selv, når det i realiteten ikke trenger være en merkbar forskjell i det hele tatt. Du kan jo ta opp dette, og sammenligne de forskjellige resultatene, som er:
1- du røyker hasj uten å bli busta, ingen merker noe og livet går videre som før (hva?! kan man røyke hasj uten å bli hjemløs narkoman)
eller
2 - du blir tatt for å røyke cannabis én gang, og mister all familie, venner og jobb, som følger av deres sabotasje.
Deretter blir du sprøytenarkoman, som følger av enorm skyldfølelse, mangel på bosted, venner og jobb.
(det skulle du tenkt på når du tok det første trekket! hasj ødelegger liv /sarcasm)

Så kan du spørre dem hvem av alternativene som er mest skadelig, og påpeke at 97% av skaden du (evt) blir påført er det dem som utfører selv ved å sabotere, ikke hasjen.
Spør hvorfor det er slik at de ønsker deg det verste, istedenfor å hjelpe deg og håpe på det beste? Det er jo bare ikke logisk å tenke slik de gjør.

At faren din ikke "kan se deg i øynene igjen" er faen meg det dummeste jeg har hørt. Ironien er jo at det heller er du som ikke kan se han i øynene igjen, fordi han er en kron-idiot som nekter å ta til seg objektiv informasjon for å forbedre sitt eget syn... (som han faktisk er villig til å fordømme sitt eget barn for)
Det er bare patetisk fra hans side, ønsker han ikke få et bredere og informert syn på en slik sak? Både for sin egen ro sin skyld, og for å hindre at han faktisk fordømmer sitt eget barn over noe så ignorant?
Også så dramatisk han er da gitt... WOE IS ME, liksom

Faren din høres ut som en fyr som nærmest VIL at hasj skal være så skadelig som han tror, bare for å legitimere reaksjonen sin (hvorfor ikke omvendt? håpe at det er mindre skadelig enn man tror).
Det høres bare sadistisk ut, og jeg sliter med å forstå om han bare er ekstremt usikker på sin rolle som forelder, eller om han er et enormt inngrodd rasshøl
Straff og sånt kan vel være forvirrende for noen foreldre, og mange tenker sikkert det er like greit å reagere strengest mulig med en gang, slik at man er sikker på at budskapet når frem...

Dessverre er det mange som ikke forstår at dette kan gjøre vondt verre, og spesielt i sånne situasjoner her, hvor de projiserer sine verste frykter over på deg, som om det allerede er en realitet - det kan neppe være særlig sunt for noen av dere.

Er du riktig uheldig, kan disse skamfølelsene forplante seg og faktisk føre til mer ukontrollert og utagerende rusbruk, som en slags trassig reaksjon tilbake mot dem.
Jeg har selv vært i dårlige tankekretser hvor jeg har legitimert utagerende og overdreven hasjrøyking og alkoholbruk ved å tenke "jeg er jo en kriminell narkobruker fra før av, jeg kan like greit bare røyke som faen; jeg er allerede fordømt og fortapt, så why not" - hvis du skjønner hva jeg mener. Man kan få en slags trang til å faktisk oppfylle projisjonen... Så vær forsiktig med det.

Håper du klarer å holde hodet kaldt og ikke la det gå for mye inn på deg, for slik projisjon kan faktisk fucke mye med huet på en. Man kan få mye skamfølelse og dårlig samvittighet, selv når man veit at man egentlig ikke har gjort noe veldig drøyt.
Men siden det oppleves så ekstremt for dine foreldre, kan skamfølelsen og skyldfølelsen bli veldig ekte.
Jeg syns det er skremmende at foreldrene dine er så ekstreme, og jeg tenker det er best å bare flytte ut uansett.

Foreldrene dine vil sikkert roe seg ned etterhvert som tiden går, men personlig ville jeg ikke tatt opp igjen kontakten med det første.
Jeg ville opplevd det som et enormt svik at dem ikke er villige til å lese seg opp på et emne dem er villige til å sabotere livet ditt over, i vrangsyn.

Jeg ville anbefalt deg å flytte ut snarest, da det ikke gjør deg noe godt å være rundt så hjernevaska og mentalt syke folk som faren din (og kanskje mora di, men faren høres verst ut).
Det grenser faktisk til en slags mental lidelse, når man er så innbitt og jævlig sta og destruktiv... Og logikken er jo helt blåst her, når dem sier hasj er så dårlig, men må sørge for å gjøre skaden selv?
Det høres jo ikke ut som de vil at det skal gå bra med deg? Med én gang hasj er inne i bildet, så skal du liksom fordømmes og fryses ut av familien og kastes på gata... Jeez, for det er det jo ingen som har blitt narkoman av? Det er jo den eldste og mest kjente metoden i boka "hvordan jeg ble narkoman"

Rådet mitt er å heve deg over det (selv om det er jævlig vanskelig med noe så provoserende!) og kanskje vurdere å bryte all kontakt fremover - spesielt med han idiotfaren din. Slike mennesker er ikke verdt det, når de er så syke i hodet at de ønsker å sabotere livet ditt for noe så relativt uskadelig som cannabis.
"Hasj er skadelig, så la meg skade deg mer"

Én ting er sikkert, og det er at deres oppførsel hvertfall ikke kan være med på å gjøre noe som helst bedre (om hasj faktisk var så ille som de skal ha det til), så du kan jo spørre dem hvorfor dem velger å gjøre det på den måten, hvis du i det hele tatt gidder å prate med dem igjen.

Det er jo ikke logisk å straffe noen som trenger hjelp? (hvis man ser på cannabisbruk som et helseproblem, og ikke et kriminalproblem, slik man burde - spesielt som foreldre).

Det er vanskelig å forstå hvorfor de reagerer slik, annet enn at de må være noen enormt hovne rasshøl eller ekstremt usikre på hvordan man skal være gode foreldre.

Det er jo tydelig at det ligger noe under, som et slags ønske om å gjøre deg noe vondt, som straff fordi du ikke ble som de ønsket...
Tenker det er tegn på narcissisme hos foreldre ("du skal bli som vi vil, og ikke noe annet"), og det beste er bare å bli klar over hvordan de fungerer, og komme seg til helvette ut før de rekker å gjøre noe mer skade på deg.
Slike mennesker er ofte giftige kontrollfreaks, og kan ty til ekstreme midler for å manipulere deg slik de vil... Noe jeg mener man ser tydelig i din sak. Kan umulig være sunne mennesker å bo med, så for all del, flytt ut og ikke se deg tilbake med det første.

Det beste er jo om dem kommer krypende tilbake en dag og innser hvor overdrevet og giftig reaksjonen deres var, men hvis ikke, vil jeg helt ærlig si at det ikke kan være store tapet.

Hvis man er villig til å bryte familiebånd over litt hasjbruk, så er man faktisk søppel, desverre.
Sist endret av Alzo88; 3. september 2016 kl. 21:20.