View Single Post
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Hvorfor vil du at folk skal lide? Hva er hensikten med det? Hvis du svarer at det har noe med rettferdighet å gjøre, vil jeg påstå at du har en veldig dårlig rettferdighetssans som er med på å skape et barbarisk samfunn der hevn er en del av straffevesenet. Fortell meg hvorfor det er en bra ting at folk skal lide i fengsel. Jeg vil også høre din forklaring på hvorfor du mener norske fengsler er hoteller.

PS: Jeg har sittet inne før, og kjenner meg ikke igjen i hotellbeskrivelsen din.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes at folk som har gjort grove nok forbrytelser til at dødsstraff blir en mulighet fortjener og lide.
Dette er folk som har tatt liv, bare tenk på alle personene som blir direkte såret av at en manns liv går tapt.
Folk som velger og ta livet av ett annet med menneske fortjener og lide.
Men så er dette min mening da, forstår godt at enkelte er uenige, but so be it.
Og ja, hevn er en liten faktor av tanken bak det, men om noen velger den veien bør samfunnet bruke minst mulig ressurser og skatte penger på vedkommende.
Jeg har ikke vert innsatt i verken Norsk eller utenlandsk fengsel, jeg har derimot sitt mange dokumentarer om utenlandske fengsler, og noen norske og ser klare forskjeller på standarene.