View Single Post
Sitat av keentoo Vis innlegg
"Oksygen, karbon, hydrogen og nitrogen er det soppen trenger for å produsere psilocin". Da blir det null psilosybin.
Hvilket grunnstoff dette er ønsker jeg ikke opplyse om.
Ang styrkevariasjon stoler jeg mer på en med doktorgrad i kjemi og interesse for sopp enn noe udokumentert noen har funnet på nettet.
Å trekke inn LD 50 begrepet i en diskusjon om hallusinogener blir lett feil. Faren ligger ikke der, men i at hodet blir kokt!
At mentale sykdom etter fleinsopptripp lett går over etter en uke er ikke nødvendigvis riktig, jeg slet i mer enn ti år med at virkeligheten blandet seg med nattens drømmer, vanskelig å forholde seg til virkeligheten når man ikke vet hva som stemmer av det man tror man har opplevd. Dette kom riktignok etter altfor mange "turer", regelrett misbruk
.
Vis hele sitatet...
Kan du henvise til denne personen med doktorgrad i kjemi? Denne grunnstoffvariasjonen i jordsmonnet er allerede tatt høyde for, derav mengdeforskjellen på 0,97 % til 1,34 %. Det er klart at soppen trenger de grunnstoffene for å produsere alkaloider, men selve soppen trenger også de grunnstoffene for å i det hele tatt ha noen vekstvilkår. Det er nødvendigvis lite psilocin i en sopp som ikke finnes..

Å trekke inn LD50 blir på ingen måte feil når spørsmålet angår dødeligheten på stoffene. Hvor store problemer du fikk av fleinsopp kan jeg ikke se er særlig relevant for problemstillingen.

Og at du ikke vil opplyse om hvilket grunnstoff du snakker om, sier meg egentlig bare at du prater vrøvl.