View Single Post
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
Jobber selv på psykiatrisk akuttmottak og kan bekrefte å ha sett flere som har tippa over av flein. Her er det snakk om kortvarige psykoser inntil 1 uke i de tilfellene jeg har sett. Men i forhold til hvor mange som spiser flein vil jeg ikke si at risken for å havne i psykose er veldig stor.
Vis hele sitatet...
På dager når det selges mye iskrem drukner flere, og på steder der de selger mer iskrem drukner flere. Er det da nærliggende å anta at å spise iskrem øker risikoen for drukning?

Selv om det er en korrelasjon mellom rusbruk og psykose, betyr ikke dette at det er kausalitet.

En kvalitativ studie av formen du har drevet med holder ikke mål. Du har et veldig dårlig utvalg personer, informasjonen du får er ikke sikker, og du er ikke en uavhengig observant. Det er mye stigma knyttet til psykiske lidelser; jeg ville også skyllet på psykedeliske stoffer hvis jeg ble psykisk syk.

Den siste påstanden din antar jeg du har kilder på?

LD50 på fleinsopp er høyt nok til at 10x styrken ikke skal ha noe å si. Men hvis du ikke har peiling på sopp ville jeg ikke gått ut å plukket.