View Single Post
Jeg er helt enig i at det er viktig og skille debatten i to deler. Det er helt klart viktig og ta begge to, men jeg kjenner jeg blir litt irritert når så mange blander de to. Altså helt friske mennesker som skal presse igjennom en lovendring basert på den medisinske effekten når man egentlig bare ønsker rus.

Jeg mener det er absolutt nødvendig og lovlig gjøre cannabis for medisinsk bruk her i Norge.

Jeg mener det har absolutt ingen ting og gjøre i en legaliseringsdebatt ang. rusmidler.

Og som Slashdot påpeker så er det absolutt ingen sammenheng mellom lovlige opiater og ulovlige opiater. Jeg kan dog gå med på at man får mer riktig info ang. ruseffekten. Dette siden man i større grad vil kunne forske på ruseffekt på pasienter som har det pga. medisinske plager.

Sitat av fxxked Vis innlegg
Noe av poenget med cannabis er at rusen har en virkningsgrad sterkere enn te og svakere enn kaffe.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt uenig. Ville du gitt barnet ditt cannabis istedet for te?

Jeg er enig i at noen av de negative effektene kan være noe overdrevet. Men jeg har dessverre missbrukt dette stoffet i en periode på to år tidligere, og kan bekrefte at de negative effektene er der i aller høyeste grad. Nei, man dør ikke, men det er veldig mange direkte og indirekte farer ved missbruk.