View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det var ikke sagt som en hersketeknikk, det var vel mer at jeg for meg selv forsøkte å forstå hvorfor det innlegget hun skrev ble som det ble. Har noen diagnoser selv også som jeg er relativt åpne om og jeg vet at jeg kan skrive ting i affekt om det går en kule varmt i huet som jeg ikke egentlig mener. Så med det som referansepunkt så skrev jeg og ordla meg på den måten. Det var ikke negativt. Og hverken dreamliner eller jeg selv har gjort noen hemmelighet av at vi sliter med forskjellige ting. Noe av det samme men også ulike greier.

Nå gjorde du vel egentlig akkurat det du sier andre gjør? Du tolker det jeg skrev i verste mening. Nå har jeg svart deg, og forklart deg og da har vi kanskje en felles forståelse for hvorfor jeg ordla meg slik og at jeg forsøkte å disse henne. Og akkurat det er jo fordelen med at slikt kommer opp og fram på dagsorden. Da kan vi skape en felles forståelse av hva som er greit og hva som er mindre greit. Slik vi diskuterer Eckbos karakterer. Noen roper sensur, men er det sensur? Eller er det enhver redaktørs ansvar og faktiske plikt til å sette en standard og ta avgjørelser på hva som er innenfor og hva som velges vekk?

Siden det ikke alltid finnes helt soleklare skillelinjer og ting også kan forståes forskjellig utifra samtiden man lever i så tror jeg slike debatter heller er en bra ting en at det skaper ekstremister.
Vis hele sitatet...
Joda, det var kanskje noe av det samme jeg gjorde, men det var i likhet med deg, ikke intensjonen min. For en uinnvidd er det vanskelig å vite hva dere andre har snakket om og diskutert, og hvordan dere kjenner hverandre. Jeg er helt enig i at denne diskusjonen må tas, den er for viktig til å feies under teppet. Jeg påberoper meg ikke å vite noen løsning her, men jeg er enig i at felles forståelse og at man på noe vis kan møtes på midten er alfa omega.

Når det er sagt står jeg ved min mening om at akkurat denne sketsjen/serien fra Eckbo ser jeg ikke som et snev av rasistisk, og jeg mener det er helt feil å ta den ned. Såvidt jeg har sett virker det som mange her er enige i det? Problemet oppstår heller idet noen utviser forståelse for at den blir tatt ned, mens jeg (og andre) ikke utviser forståelse for det. Så da sitter vi her da, og prøver å lete etter felles forståelse, men hvordan skal vi klare det?