View Single Post
Sitat av Jørgen Moe Vis innlegg
Jeg er redd dette er hva vi får når utviklingen er som den er. Noen blir lei, andre blir sinte, og andre igjen vil svare med å bli mer rasistiske når antirasister, rettighets- og likestillingsforkjempere begynner å ligne mer en kult/religion enn hva det var i utgangspunktet.

Ellers syns jeg ikke noe om måten du drar opp den psykiske tilstanden til debattmotstandere som hersketeknikk.
Vis hele sitatet...
Det var ikke sagt som en hersketeknikk, det var vel mer at jeg for meg selv forsøkte å forstå hvorfor det innlegget hun skrev ble som det ble. Har noen diagnoser selv også som jeg er relativt åpne om og jeg vet at jeg kan skrive ting i affekt om det går en kule varmt i huet som jeg ikke egentlig mener. Så med det som referansepunkt så skrev jeg og ordla meg på den måten. Det var ikke negativt. Og hverken dreamliner eller jeg selv har gjort noen hemmelighet av at vi sliter med forskjellige ting. Noe av det samme men også ulike greier.

Nå gjorde du vel egentlig akkurat det du sier andre gjør? Her legger jeg merke til at du ble krenket på dreamliners vegner, hun har ikke nevnt det selv. Du tolker det jeg skrev i verste mening. Nå har jeg svart deg, og forklart deg og da har vi kanskje en felles forståelse for hvorfor jeg ordla meg slik og at jeg forsøkte å disse henne. Og akkurat det er jo fordelen med at slikt kommer opp og fram på dagsorden. Da kan vi skape en felles forståelse av hva som er greit og hva som er mindre greit. Slik vi diskuterer Eckbos karakterer. Noen roper sensur, men er det sensur? Eller er det enhver redaktørs ansvar og faktiske plikt til å sette en standard og ta avgjørelser på hva som er innenfor og hva som velges vekk?

Siden det ikke alltid finnes helt soleklare skillelinjer og ting også kan forståes forskjellig utifra samtiden man lever i så tror jeg slike debatter heller er en bra ting en at det skaper ekstremister.
Sist endret av _abc_; 4. desember 2020 kl. 17:27.