View Single Post
Sitat av daffe Vis innlegg
Nope, bare en myte. Overskrevet er overskrevet og ikke mulig få tilbake. Det finnes ingen dokumentasjon eller bevis på at noen noen gang har klart å hente frem nyttig info under noe som er overskrevet. En seiglivet myte i samme kategori som at man ser den kinesiske muren fra månen. Men heldigvis så er det flere og fler som ikke tror på det.
Vis hele sitatet...

Sikkert annerledes med dagens ssd kontra hdd. Men jo på hdd så fikk flinke folk frem ting andre ikke fikk frem. Og det var tilogmed de som brukte magnet-teleskop greier for å få frem overskrevede data. Mulig det var både ressurskrevende og svært vanskelig men trusselen i seg selv var så alvorlig at dette med minst 3 x overskriv ble implementert standard i både næringsliv, politiske kretser og selv hos agent-byråer. At så mange store IT aktører faktisk tok trusselen så alvorlig at de implementerte dette og det kom inn i pensumlitteraturen er nok fo rmeg til at jeg ikke avfeier det for jeg har aldri selv testet og siden det nå først ble en standard den gang da for mange år siden så har det enten vært en svært god historie som har fått enormt med traction eller så var det faktisk mulig.

For meg spiller det ingen rolle den ene eller andre veien, jeg bare sier at langt flinkere folk en meg har holdt seminarer om sikkerhet og snakket om viktigheten av multippel overskrivning. Om det nå viser seg at det var feil så sparer det jo folk for endel tid :-)