View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg

Din og min elektrisitetsbruk er og problem.
Vis hele sitatet...
Jasså? Forklar gjerne hvordan vannkraft også er dårlig for miljøet.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ved å legge om til grønn energiproduksjon, og elektrifisere transport, kan vi kutte utsleppa.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som er i mot bruk av grønn energi. Men olje kommer til å være like viktig som i dag om 50 år, så for Norge vil det være skandaløst å kutte oljeproduksjonen. Dog står du og alle miljøfanatikerne fritt til å montere solcellepanel på husene deres. Bilbatteriene er forresten ikke særlig mer miljøvennlig enn bensin.

Sitat av vidarlo Vis innlegg

Argumentasjonen din er ca. at vi kan ignorere det, for vi får ikkje gjort noko med det.
Vis hele sitatet...
Nei, argumentasjonen min er at et bilfritt Oslo ikke vil redde jorda. Eller å bruke samme handlenett hele livet. Steng fjordene våre for cruiseskip så gjør det langt mer for miljøet enn at du og jeg skal bruke 3x så lang tid til jobb. Men da påvirker det plutselig AS Norge, og ikke kun nordmenn, så det må vi nok se langt etter!

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ved å endre skattesystemet, slik at utslepp får kostnad, og ved å bruke pengar på forskning, kan vi endre energibruken vår i ei retning som slepp ut mindre karbon til atmosfæren. For å oppnå det må veljarane støtte opp om politikarar som tar det valet.
Vis hele sitatet...
Men utslipp har allerede en gigantisk kostnad i Norge. Har du kjøpt bil før? For da betalte du langt mer enn man må punge ut for samme bilen noen annen plass i verden pga. alle avgiftene som legges til. Hvis klimaendringer var så viktig som de påstår ville de gjort akkurat som med EØS og pålagt oss ting enten vi ville det eller ei.