View Single Post
Vokste opp i en veldig musikalsk familie, mamma var sangerinne ifra 80 tallet og til rundt 1994 da jeg ble født og hun tok en liten pause fra musikken, da søsteren min kom i 1997 så ga hun opp musikk karrieren og tok en ny utdanning.
Var vel mest pop, gamle norske visesanger og disney jeg hørte på når jeg var liten.

I 2003 var jeg 8år gammel og startet å laste ned musikk med Limewire for å ha på den nye stasjonære pcen vi hadde fått.
Kom da over artister som: Dirty Oppland, Eminem, Karpe Diem, 9&P, 50 Cent, Snoop, Torgeir og Kjendisene, Klovner i kamp For å ta de jeg husker best.
Samtidig som alle disse norske som De lillos, DDE, Postgirobygget, CC Cowboys osv som jeg fikk kjennskap til igjennom radio eller som mamma hadde lastet ned.

Ble helt forelsket i hiphop og i 2004 sto jeg på platekompaniet drit happy med den første cden jeg hadde kjøpt for egne tjente penger. Denne cden var da R&G (Rhythm & Gangsta) med Snoop Dogg. Absolutt ikke en cd en 9 åring bør eie egentlig xD
Men jeg var hekta og syntes hiphop var det kuleste i hele verden, skulle til og med bli rapper når jeg ble stor.

Når jeg var mellom 11-14 begynte jeg vel å digge trance etter jeg hadde vært hos fettern min og hørt masse av de eldste Nightcore sangene, Basshunters, Darude Sandstorm osv.
Jeg begynte da også og skrive ned teksten på mye av rappen jeg hørte for å prøve å lære sangene utenatt og hvordan man setter opp linjer og rim. Før jeg senere begynte å skrive egne sanger til beats på youtube.

Så kom en liten periode der jeg startet å høre på musikk som Escape the Fate, Alesana, Korn, Avenged Sevenfold, Slipknot, Metallica, AC/DC og mye andre artister innenfor de sjangrene.
Hiphopen var også svakt tilstede på den tiden.

Nå er jeg 21 og har vært igjennom så og si alle sjangere og undersjangere som har med musikk og gjøre.
Det jeg legger merke til er at når alt kommer til alt er det hiphop som som hele tiden har vært favoritten.
Det er en av de sjangrene jeg har hørt mest på opp igjennom og har mye jeg kan relatere til.
Jeg har også fulgt flere artister ifra de var bittesmå til de ble store og kjente, ikke bare innenfor hiphop.
Liker så og si alle sjangere men det er selvfølgelig noen få unntak.


Ser det ble litt mye xD
Beklager for eventuelle skrivefeil.