View Single Post
Trådstarter
8
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Ser jo tilogmed her i tråden at mange mener at de hører på "ordentlig" musikk, men de har nok ikke vokst nok opp.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg her. Mange mennesker er dessverre trangsynte når det kommer til musikk. Jeg kan forstå at de føler at EDM (electronic dance music) ikke er "ordentlig" musikk, siden det er svært sjelden dette blir fremført live med håndfaste instrumenter. Men det de ikke vet, er hvor mye hardt arbeid som ligger bak elektronisk musikk. Selv om det sjeldent spilles live, er det ufattelig mye tweaking og teori som ligger bak en god elektronisk låt. Det som plager mange er vel den enkle rytmen de fleste slike låter har. "Untz untz untz" er jo et begrep vi fleste kjenner til. :P
Jeg har som sagt produsert mange typer musikk, og jeg synes det er mye vanskeligere å lage en god EDM-låt, enn en rock/pop-låt.
Den første låten jeg produserte som ikke var EDM har allerede fått 100 ganger mer oppmerksomhet enn alle EDM-låtene jeg har laget til sammen, og da har jeg brukt 100 ganger så mye tid på EDM enn andre sjangere.
Nå prøver jeg ikke å si at EDM er det vanskeligste å produsere, men at veldig mange mener at slik musikk blir produsert ved å trykke på en knapp. Det irriterer meg.

Men nå gikk jeg litt opp-topic her. Er uansett veldig gøy å lese deres egne erfaringer. Utrolig gøy å se hvordan folk forandrer seg når det kommer til musikksmak!