View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg føler at det jeg har rablet ned her er totalt usammenhengende,
Vis hele sitatet...
ikke i det hele tatt faktisk

Sitat av Dodecha Vis innlegg
og det får meg igjen til å tenke på hvor dårlig egnet språket vårt er til å forklare denne slags kraftige emosjonelle opplevelser.
Vis hele sitatet...
Her har du nok veldig rett tho. Prøv for eksempel å forklare en farge, uten å nevne navnet til fargen


Men anyways, vil bare få benytte muligheten til å beskrive noe jeg opplevde etter inntak av THC for en stund tilbake siden. Skal prøve å forklare det så godt jeg kan.

Vi mennesker klarer jo ikke å beregne tid lenger enn det vi selv har levd (eller husker). Hvis noen forteller meg at ditt eller datt kommer til å skje om 50 år, vil ikke jeg ha noe som helst begrep om hvor lenge det er til, da jeg ikke har noe å sammenligne med.

Hvis du forteller meg at noe skal skje om 2 år derimot, vil jeg ha en ganske god peiling på hvor lenge det vil føles ut for meg.

Så var det den gangen at jeg var ganske så kake på noe hasj, da jeg begynte å tenke over dette med tid og sånn, at det plutselig, på en måte, gikk opp for meg hvor lang tid, f.eks. 10 000 år er.

skal prøve å forklare nøyaktig hvordan jeg tenkte.

Hvis du tenker deg at hvert enkelt individ, lever sitt eget liv, og la oss si at de lever i 80 år. Så har de nøyaktig den samme oppfatningen av tid, som det jeg, og alle andre har. Og når 80 år virker så ekstremt lenge. Og når alle de som har levd før meg, har levd i samme tempo som meg, så er 10 000 år ekstremt, ekstremt lenge.

vet ikke om jeg forklarte det så veldig godt, eller om det har så veldig mye med topicen å gjøre. Kan heller ikke si at jeg har fått noe større selvinnsikt eller noe ut i fra det, men jeg synes nå ihvertfall at det var en veldig kul opplevelse. Har hatt andre sånne "moments" før på hasj med andre temaer.

Men dette er jo selvfølgelig bare den egenskapen THC'en har, at den gjør veldig mye, veldig mye mer imponerende enn det det er i nykter tilstand.

Men jeg lurte, er det noe sånn som dette dere tenker på når det gjelder utvidet bevissthet? I større grad da (selvfølgelig)?
Sist endret av Gamgee; 13. desember 2008 kl. 14:46.