View Single Post
Ok, en ting av gangen.

Dette er ikke negativ kritikk, jeg prøver å være konstruktiv.

Jeg har donert penger til førerkortsaken fordi dere ser ut til å ha en god sak og gjerne vil stå på med masse frivillig arbeid. RESPEKT for at dere gidder ta den jobben.

Poenget er: jeg ville kanskje donert mer til Normal, og kanskje meldt meg inn hvis jeg så at dere benyttet alle tilgjengelige verktøy og strategier for å drive effektiv påvirkning. Slik jeg leser det forrige innlegget ditt så velger dere bort noen av disse verktøyene til fordel for et image som ikke ser ut til å fungere spesielt effektivt.

Hvorfor skal jeg da sette penga mine på det?

Jeg tror mange tenker slik.

Tenk hvor mye mer gjennomslag dere får hvis du legger sammen alle de faktorene (forskning, internett etc) du listet opp, og i tillegg la til en slagkraftig NGO som blir tatt like seriøst som actis av helse og justismyndighetene?

Jeg tror ikke dere støter noen fra dere ved å ha bevissthet om hvordan dere framstår i media, og dere kan dessuten få inn mer penger, støtte, og oppslutning om saken.

Ikke minst vil det gjøre det lettere for politikere som ønsker å fronte saken. Whats not to like?

Ikke alle stonere trenger å pynte seg. Men akkurat den som skal på tv bør se litt ryddig ut, akkurat da. Ina Roll og Pål Ørjan Johansen er gode eksempler. De passer i et tv-studio. Selv ser jeg ganske frika ut til daglig, men hvis jeg skal drive valgkamp tar jeg en ekstra sjekk på antrekket.

Dere kan ikke vinne legaliseringskampen ved bare å oppsøke likemenn, dere må utvide nedslagsfeltet. Da er førerkortsaken en glimrende anledning til samtidig å reklamere for normal og legalisering. Det som funket i USA var å konsentrere første steg om å rette litt på cannabisens ufortjent dårlige rykte. Det har dere sjansen til å gjøre i Norge nå.

Ps. Du kledde sveisen