View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Jaha så vi har færre bakmenn nå enn tidligere? Har litt vanskelig å tro på det om det ikke dokumenterte påstander.
Vis hele sitatet...
Dokumentert og dokumentert, det er nå det den forskningen som er gjort konkluderer med. Skulle gjerne sett flere og større studier på det her til lands, men det går vel også an å anta noe ut fra utenlandske erfaringer. Men jeg legger ikke noe prestisje i å forsvare loven, jeg er for den fordi den informasjonen jeg har tyder på at den funker. Men det er jo bare et godt argument dersom man faktisk mener at sexkjøp er negativt og noe man vil mest mulig til livs. Er man ikke enig i det må jeg argumentere annerledes. Der er derfor litt vanskelig å ha begge disse diskusjonene gående i samme tråd. Mange her mener sexkjøp er moralsk legitimt, og da blir dette med lovverket en skinndebatt.

Det jeg forsøkte å belyse er at det store skremmebildet som ofte tegnes av horekunder nok er svært nyansert.
Vis hele sitatet...
Dette er det gjort altfor lite forskning på. Det er helt sikkert nyansert, og vil man endre holdninger til noe er det lurt å vite hvilke holdninger det faktisk er snakk om. Skremmebilder er sjelden nyttige. Men uavhengig av intensjonene og bakgrunn til kunden så mener jeg det de gjør utnytter og skader et annet menneske og at det er galt. Det går an å mene det og samtidig ha sympati med dem og ikke tenke på dem som monster.

Når ble det greit å akseptere vold og overgrep? Eller kanskje ikke akseptere, men være så likegyldige at saken umiddelbart henlegges?
Vis hele sitatet...
Dette har jeg sett selv, ikke kun når det gjelder prostituerte men også andre grupper som faller utenfor. Det gjør meg så rasende at det er vanskelig å skrive om det uten caps lock.
Sist endret av *pi; 12. april 2019 kl. 15:21.