View Single Post
Jeg synest sandalwood barberkrem er gode greier. Det skummer godt, og lukter så godt etterpå. Du får kjøpt det hos de frisørsalonger tror jeg.
Hvorfor ikke gå i innkjøp av en ekte gammeldags barberkniv? Det er mer økonomisk og gir en bedre barbering og du får det til. Da får man barbert bort det øverste i ansiktet og nederste, under haken, slik skjegget ser mye mer velstelt ut. Det får du med en gilette barberhøvel også da selvfølgelig, men en kniv kutter hårene rett av, og ikke på skrå slik som kniver med flere blader. Og det gir deg generelt mye bedre barbering, mindre stubber og en sunnere hud. Jeg vil oppfordre alle til å gå over til en gammeldags barberkniv, de som har toldmodig å lære seg gamlemåten. Velg en kniv med et godt merke, fra tyske eller japanske fabrikkanter, som for eksempel Harold Solingen. Ikke velg en kniv med rustfritt eller hardt stål, de er mye vanskeligere å sette opp og holde kvass. Da vil du trenge en skjerpestropp, også, skinnreim for å holde kniven skarp, jeg anbefaler dem breieste som er enklest å bruke. Og de beste knivene har mykt stål, de blir alltid kvassest og enklest å holde kvass. Har kutta meg noen få ganger, men det er kun på grunn av stress å dårlig tid, når jeg har barbert meg. Da får man faktisk produkter som stopper blødningen med en gang.
Jeg har noen gode instruksjonsvideoer på fra en gammel barberershop på youtube, Han fyren som driver butikken har veldig gode produkter og kniver.
Ellers bruker jeg en vanelig Phillips klippemaskin til å trimme ned skjegget og få det jevnt.

http://www.good-old-days.no
Sist endret av fjellape; 11. februar 2019 kl. 14:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.