View Single Post
Mener ikke å være en surmaga skeptiker her men det er altså aminosyrer som skal danne GHB?
Aminosyrer er proteiner som er brutt ned. Gjæren vil spise karbohydratene i løsningen, og normalt så dannes da alkohol (etanol) og estere. Kobber brukes av noen bryggerier i deler av bryggeutstyret for å tilføre kobber til vørteren. Kobberet skal da sørge for at det dannes næringsstoffer til gjæren, stoffer som vil øke produksjonen av gjærceller. Ser ikke at kobber vil øke produksjon av fusel eller hemme produksjon av etanol.

Hva og hvordan MSG reagerer sammen med kobber har jeg ingen formening om. Det kan jo være at det blir en magisk kombo. Men hvordan dette skal hindre danning av etanol og fremme danning av naGHB ser jeg ikke. Men hva vet vel jeg, jeg er jo ikke kjemiker.

Om dette virker blir jo spennende å se, da må en en vel være raskt ute å sikre seg mengder av MSG for da er det nok ganske kjapt umulig å fremskaffe på lovlig vis.

Dette skulle en jo vist om før 50 øringen forsvant. Er jo avsindige kobberpriser om dagen.