View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det ser mest ut som du sutrer over din situasjon - og fordi du merker det, skal jaggu alle andre merke det. At du klager over at folk får situasjonen sin opp i media understrekar det.

Faktum er jo at det er ikkje enkle vurderinger rundt detå stenge ned samfunn. Det har konsekvensar, og det vert ikkje rettferdig - uansett korleis vi gjer det. Nokon merkar det meir enn andre, og i uproporsjonalt stor grad er dei som har det bra frå før minst påverka.

Eg forstår for all del frustrasjonen din, men eg forstår ikkje at du tar det ut på resten av samfunnet. Kvifor ikkje rette fokuset mot manglande støtte for din situasjon, framfor å forlange at resten av samfunnet skal ha det like vondt?
Vis hele sitatet...
Sorry ass men hvorfor skal jeg ikke kunne mene noe om dette i et demokratisk samfunn? Dette er da virkelig ikke bare meg, jeg trur vi kommer fra to vidt forskjellige steder geografisk og miljø mtp hvordan man er rammet og hvordan man ser på det. Det er greit at dette er vanskelig å innføre de rette tiltakene på rett tid men det fritar da ikke befolkningen til å mene noe om det. eller mener du ærlig og oppriktig at alt som skjer er 100% optimalt uten rom for forbedring?

Det er ikke bare jeg som har reagert på at tiltak først var altfor milde for deretter å ta tid, og når de først ble innført skulle det gå enda 4-fire døgn å få de innført! Det er jo kjekt sånn at de som bryr seg minst rekker en 3-dagers på byen og attpåtil en ekstra dag å reparere på. Det er helt vanvittig at det skal gå så langt at Erna først må bli observant på overtid for så å begynne å personlig ringe ordførere rundtomkring for at det skal skje noe. Dette handler jo ikke om meg, det handler tvertimot alle som rammes. Dess lenger tid det tar å få inn tiltak som virker dess lenger må vi også stå i de. Det er tydelig en todelt befolkning her i byen hvor en stor del har etterlyst tiltak mens ting bare fortsatte å gå sin vante gang. Nå hadde jeg spesielle grunner til å følge ekstra med akkurat i uke 44 så derfor var jeg godt kjent med utviklingen som igjen naturligvis medfører at man blir ekstra engasjert hvis man er normalt oppegående. Jeg har sett tilbake på den uka her og det er ikke til å unngå den harde sannhet at det var den uka ting gikk helt ut av kontroll her. Ikke i et omfattende antall smittetilfeller men det var ikke lenger enkelt-klynger, de var spredt og det begynte bli en større ikke ubetydelig andel UTEN kjent smittevei. Da burde varsellampene ha lyst lokalt og nasjonalt. Det handler overhodet ikke om at jeg vil at alle andre skal ha det like vondt. Tvertimot hadde jeg gjerne sett at ting ble løst med mindre konsekvenser for flertallet og fått inn tiltak tidligere så ALLE kunne blitt rammet mindre. Nå lyser det jo stor usikkerhet blant de som styrer om dette i det hele tatt blir noe å lempe på tiltak til jul...

Ellers er det jo bare å gratulere Oslo med ny rekord. Det er seriøst noe som skurrer.